Sunday, September 2, 2012

ေရွးျမန္မာ တို႕၏ လိႈဏ္ေ ခါင္း တူးအတ တ္ပ ညာႏွင့္ ရည္ ရြယ္ ခ်က္မ်ား

Photo: "ေရွးျမန္မာတို႕၏ လိႈဏ္ေခါင္းတူးအတတ္ပညာႏွင့္ ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ား"
ကဲ သူငယ္ခ်င္းတို႕၊ ဒီေန႕ေတာ့ အလုပ္နားရက္ေလးကို အျပင္မထြက္ပဲ အတီးကိုယ္တိုင္ ဝင္ေရာက္ေလးလာခဲ့ရဖူးတဲ့ လွ်ိဳ႕ဝွက္ေရွးေဟာင္း ေျမေအာက္ဥမင္တခုအေၾကာင္းကိုတင္ဆက္ေပးပါရေစ။(အမွန္က ပိုက္ဆံကုန္မွာဆိုးလို႕ သာျဖစ္တယ္)
ဒီအေၾကာင္းကို မေျပာခင္မွာ ေရွးျမိဳ႕ေဟာင္းနဲ႕ ဘုရားေတြရွိ လိႈဏ္ေတြနဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္ကို အရင္ရွင္းလင္းပါရေစ။ေရွးလူၾကီးေတြဟာ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ ေရွးေဟာင္းသာသနိက အေဆာက္အဦးေတြနဲ႕ ေစတီဘုရားပုထိုးတခ်ိဳ႕ေတြဆီမွာ ဥမင္ လိႈဏ္ေခါင္းတေလွ်ာက္ေတြ ေဖာက္လုပ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ဘာရည္ရြယ္ခ်က္ေတြနဲ႕ အပင္ပန္းခံျပီး ေတာ့ ေဖာက္ခဲ့ၾကသလဲဆိုတာကို အတီး ေလ့လာမိသေလာက္တင္ျပေပးပါ့မယ္။ ျပီးရင္ေတာ့ သူငယ္ခ်င္းတို႕ သိထားတာေလးေတြနဲ႕ အျမင္ေတြကို သုံးသပ္ေဆြးေႏြးၾကတာေပါ့ မဟုတ္ဘူးလား။ 
(၁) ေရွးေဟာင္း အေဆာက္အဦးမ်ားတြင္ ပင္လယ္ဝသို႕ ျမစ္ဝထိေရာက္ေအာင္ ဥမင္ ေဖာက္လုပ္ကာ ထိုဥမင္မွ တဆင့္ ေရတို႕ကို လိုခ်င္သည့္ အေဆာက္အဦးေနရာထိေရာက္ေအာင္ ဝင္ေရာက္ေစျပီး အေဆာက္အဦး၏အပူခ်ိန္ကို ထိန္းညိွေပးျခင္း
အားလုံးသိၾကတဲ့ အတိုင္းပါပဲ။ ေရရဲ့သေဘာဟာ ကုန္းေျမထက္ စာရင္ အပူရွိန္ကို စုပ္ယူနည္းပါးပီး ပတ္ဝန္းက်င္ကို ေအးျမေစတယ္။ညအခါေရာက္လို႕ရွိရင္လည္း စုပ္ယူထားျပီးတဲ့ အပူရွိန္ကို ကုန္းေျမေလာက္ ၾကီးျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ မကုန္ခန္းေစပဲ တေျဖးေျဖးနဲ႕ ျပန္ထုတ္ေပးျပီး အနီးအနားကို ေႏြးေထြးေစတယ္ဆိုတာကိုေတာ့ လူတိုင္းသိရွိၾကျပီးျဖစ္ပါတယ္။ ေရွးေရွးတုန္းက လူၾကီးေတြဟာ ဒီနည္းလမ္းကို အသုံးျပဳျပီးေတာ့ပဲ အေဆာက္အဦးေတြနဲ႕ အပူခ်ိန္ကို ထိန္းညိႇေပးလိုက္တာပါပဲ။ဒီပညာရပ္ဟာ သူ႕ေခတ္သူ႕အခါမွာေတာ့ အဆင့္အျမင့္ဆုံး ပညာရပ္(High Tec)တခုျဖစ္ခဲ့တာေပါ့။
အနီးစပ္ဆုံးဥပမွာေပးရရင္ေတာ့ ေရွးေဟာင္းပုဂံျမိဳ႕က ဘုရားပုထိုး တခ်ိဳ႕နဲ႕ ေရႊတိဂုံဘုရားၾကီးပဲျဖစ္ပါတယ္။ပုဂံျမိဳ႕ရွိ ဘုရားအေတာ္မ်ားမ်ားကေတာ့ ဧရာဝတီျမစ္ ေရစီးေၾကာင္းေျပာင္းလဲမႉနဲ႕ အတူ ဂူေတြေရာ။ေစတီေတြပါ ေမ်ာပါပ်က္စီးကုန္ျပီျဖစ္လို႕ေလ့လာရန္မလြယ္ကူေတာ့ေပမဲ့လည္း ေရႊတိဂုံဘုရားၾကီးကေတာ့ အခုထိေလးလာလို႕ရႏိုင္ပါေသးတယ္။အာဏာပိုင္နဲ႕ ဘုရားေဂါပက လူၾကီးေတြ ရဲ့ ခြင့္ျပဳခ်က္ရမယ္ဆိုရင္ေပါ့။(ဟဲဟဲ ၾကပ္ေပးလိုက္ျပီ)။ကမ႓ာမွာဆိုရင္ေတာ့ ဒီနည္းပညာကို သုံးထားတဲ့ အေဆာက္အဦးကေတာ့ ကေမ႓ာဒီးယားႏိုင္ငံက  နာမည္ေက်ာ္ အန္ေကာဝတ္ေက်ာင္းေတာ္ၾကီးပဲျဖစ္ပါတယ္။ပုဂံေခတ္နဲ႕ေခတ္ျပိဳင္ျဖစ္ခဲ့ျပီး ကမာၻၻ႕အၾကီးဆုံး ဟိႏၵဳဘာသာ ပုထိုးေတာ္ၾကီး(တကယ္ေတာ့ ေထရဝါဒနဲ႕ မဟာယာန မ်ားပါေရာေႏွာလွ်က္ရွိ)ကိုၾကည့္ခ်င္းအားျဖင့္ ဒီနည္းပညာရပ္ဟာ ေရွးေခတ္က အေရွ႕ေတာင္အာရွ ေဒသမွာ အေတာ္အတန္ထြန္းကားခဲ့တာ ေျမၾကီးလက္ခတ္မလြဲႏိုင္ပါဘူး။ ဒီပညာရွင္ေတြဟာလဲ ပုဂံအပါအဝင္ အနီးအနားေဒသေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို ပ်ံ႕ႏွံ႕ေနထိုင္ခဲ့ၾကတယ္လို႕ယူဆမိပါတယ္။ကြာျခားခ်က္ကေတာ့ အန္ေကာဝတ္ ေက်ာင္းေတာ္ၾကီးဟာ တခုတည္းကိုပဲ သဘာဝေက်ာက္တုံးၾကီးမ်ားနဲ႕ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ အခ်ိန္ယူေဆာက္လုပ္ခဲ့ျပီးေတာ့ ပုဂံေဒသက ေစတီပုထိုးမ်ားကေတာ့ လက္ျဖစ္အုတ္ေတြအသုံးျပဳျပီး မ်ားမ်ားနဲ႕ ျမန္ျမန္ တည္ေဆာက္ခဲ့ၾကတာပါပဲ။(ျမန္မာေတြေလ သိတယ္မဟုတ္လား)ရလဒ္ကေတာ့ ပုဂံဘုရားမ်ားဟာ သဘာဝေျမၾကီးကို အသုံးျပဳထားတဲ့ အတြက္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာၾကာလာတဲ့အခါမွာေတာ့ ေျမၾကီးတို႕ရဲ့ သေဘာအရ ေျမဩဇာ အသြင္ေဆာင္ကာ  အပင္မ်ားေပါက္လာျပီး ထိန္းသိမ္းဖို႕ အလြန္ခက္ခဲေနပါျပီ။
(၂) ေရွးျမန္မာေတြဟာ  ဥမင္တေလွ်ာက္သြယ္တန္းထားတဲ့ ဒီေရအားကို အသုံးျပဳျပီးေတာ့ လိုအပ္တဲ့ စက္ယႏၲရားမ်ားကိုလည္ပတ္ေစျခင္း
အနီးစပ္ဆုံးဥပမာကေတာ့ ေရႊတိဂုံဘုရားဌာပနာတိုက္အတြင္းရွိ သုံးစကၠန္႕လည္ျပီး တစကၠန္႔နားတတ္တဲ့  ဓားစက္လွံစက္ၾကီးပဲျဖစ္ပါတယ္။ဒီအေၾကာင္းနဲ႕ပတ္သတ္ျပီး ကြၽန္ေတာ္ အရင္ေရးသားျပီးျဖစ္တဲ့ စေကၠၠာမပညာရပ္မ်ားအေၾကာင္းမွာအက်ယ္တဝင့္ေရးသားျပီးျဖစ္လို႕ ဒီမွာေတာ့ မေရးသားေပးေတာ့ပါဘူး။စိတ္ဝင္စားသူမ်ားကြၽန္ေတာ့ပို႕စ္အေဟာင္းကိုသာ သြားေရာက္ဖတ္႐ႉဖို႕တိုက္တြန္းပါရေစ။
(၃) မေမွ်ာ္လင့္ပဲ က်ေရာက္လာတတ္ေသာ စစ္မက္ေဘးမ်ားၾကံုလာပါက ေျမေအာက္ဥမင္လိႈဏ္ေခါင္းမ်ားမွ ထြက္ေျပးလြတ္ေျမာက္ႏိုင္ျခင္း
ဒီေနရာမွာေတာ့ အားလုံးသိရွိသေဘာေပါက္ၾကမယ္လို႕ထင္ပါတယ္။ အခက္အခဲမ်ားႏွင့္ရုတ္တရက္ၾကံုလာပါက ရန္သူလက္မွလြတ္ေျမာက္ေအာင္ ၾကိဳတင္စီစဥ္ထားတဲ့ ေရွးလူၾကီးမ်ားရဲ့အေျမႇာ္အျမင္ရွိတဲ့ အစီအစဥ္တခုပါပဲ။
ဒီမွာေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႕ ျမန္မာေတြက ခံစစ္ပါမဟုတ္ပဲ ေရွ႕တန္း တိုက္စစ္မွာပါသုံးခဲ့ေၾကာင္းကိုၾကံုလို႕တင္ျပပါရေစ။အေလာင္းမင္းတရားၾကီး ဦးေအာင္ေဇယ်လက္ထက္မွာ ျမန္မာေတြညီညီညြတ္ညြတ္နဲ႕ အိမ္နီးခ်င္း ယိုးဒယားကို သြားစြာခဲ့တာကို အားလုံးသိၾကျပီးျဖစ္မွာပါ။ တုတ္ျပီး ဓားျပီးေဆးမ်ားထိုးထားျပီး ဘယ္ေသာအခါမွ မက်ဆုံးေသာ ျမိဳ႕လို႕ အမည္ရတဲ့ ယုဒၶယ ျမိဳ႕ကို ဝါးရင္းတုတ္မွာ ထမီစပတ္ျပီး တတ္သိမ္းခဲ့ေလာက္ေအာင္ ျဖတ္ထိုးဥာဏ္ေကာင္းခဲ့ၾကတဲ့ ကြၽန္ေတာ္ျမန္မာေတြပါ။(အမွန္က ဝါးရင္းတုတ္မဟုတ္ပါ  ဝါးတိုႏွစ္ေခ်ာင္းကို ဆက္ထားေသာ နံခ်ပ္ကူ အမ်ိဳးအစားလက္နက္တမ်ိဳးသာျဖစ္ပါတယ္)။ယိုးဒယားေတြက ျမန္မာေတြကို အညံ့မခံ ျမိဳ႕တံခါးပိတ္ကာ အထဲမွာပဲ ျမိဳ႕ထဲ မရွိရွိတဲ့ေျမေလးေပၚမွာ လုပ္ကိုင္စားေသာက္ၾကေတာ့ တို႕ျမန္မာေတြဘာလုပ္တယ္မွတ္လဲ?။ သူတို႕လိုပဲ ျမိဳ႕ျပင္မွာစခန္းခ် စိုက္ပ်ိဳးလုပ္ကိုင္စားျပီး ဘယ္မွ မသြားႏိုင္ေအာင္ ပိတ္ဆို႕ထားပါေတာ့တယ္။တခ်ိန္ထဲမွာပဲ ျမိဳ႕ျပင္ကေနျမိဳ႕ထဲေရာက္ေအာင္ ဥမင္လိႈဏ္ေခါင္းတခုကိုစတင္ေဖာက္လုပ္ပါေတာ့တယ္။ စိတ္ဓာတ္စစ္ဆင္ေရးအေနျဖင့္လဲ တေန႕ကို အေျမာက္ဆံအလုံးက် ျမိဳ႕တြင္းကိုမွန္မွန္ထုေပးျပီး ယိုးဒယားေတြကို လက္ေဆာင္ေပးပါတယ္။ ၾကာလာေတာ့ ယိုးဒယားေတြမွာလဲ  အစာေရစာငတ္ျပတ္မႈဒဏ္ကတဖက္။ ဘယ္ေန႕ ကိုယ့္အိမ္ေခါင္မိုးေပၚကို အေျမာက္ဆံက်လာေတာ့မလဲဆိုတဲ့ စိတ္ဓာတ္က်ဆင္းမႉနဲ႕ အတူ  ျမိဳ႕တံခါးၾကီးလဲပြင့္ ျပီး က်ဆုံးသြားပါေတာ့တယ္။
ကဲ ဒီေလာက္ဆိုရင္ေတာ့ ေရွးလူၾကီးေတြရဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြကို သေဘာေပါက္ေလာက္ပါျပီေနာ္။  ဆက္လက္ျပီး အတီးကိုယ္တိုင္ ဝင္ေရာက္ေလ့လာခဲ့တဲ့ ေျမေအာက္လိႈဏ္ဂူတခုအေၾကာင္းကို တင္ျပေပးပါ့မယ္။အဲဒီေနရာဟာရန္ကုန္ျမိဳ႕နဲ႕ အနီးဆုံးေနရာမွာရွိလို႕ တခ်ိဳ႕လဲ ေရာက္ဖူးျပီးသားျဖစ္ပါလိမ္႕မယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့ ဆယ္စုႏွစ္တခုစာ အတီးရဲ့ တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားဘဝက အေတြ႕အၾကံုေလးတခုပါ။တိတိက်က် ေျပာရရင္ျဖင့္ ၂၀၀၂ ခုႏွစ္ကေပါ့ဗ်ာ။အတီးတေယာက္ ပညာရင္ႏို႕ေသာက္စို႕ေနတဲ့ ေက်ာင္းေတာ္ၾကီးနားမွာ  ပင္လယ္ဝနဲ႕ အနားမွာရွိတဲ့ေစတီဘုရားတဆူထိေရာက္ေအာင္ျမန္မာဘုရင္ေတြ ေဖာက္လုပ္ထားတဲ့ေရွးေဟာင္း ေျမေအာက္ဥမင္လိႈဏ္ေခါင္းတခုေနရာကို သတင္းအတိအက်ရလိုက္ပါတယ္။ဟီး အတီးတေယာက္ အ႐ူး အမဲသားစားမိသလိုျဖစ္ျပီေပါ့။ဒါနဲ႕ ဘယ္ရမလဲ စိတ္ဝင္စားတဲ့ သူငယ္ခ်င္းတခ်ိဳ႕ကိုအျပန္မွာထန္းရည္တိုက္ပါ့မယ္လို႕ ပရိယယ္ဆင္ျပီးေတာ့စု  တဖက္ကလဲ အဲတုံးက ရွိတဲ့ ခ်စ္သူေလးကို ေခၚ(အဲတုံးကရွိ အခုမရွိေတာ့ ။တခါတည္းၾကံုလို႕ေၾကျငာလိုက္သည္)။သူ႕ရဲ့ သူငယ္ခ်င္းမ်ားပါ ပါလာ။ ထိုသို႕ေသာ သူငယ္ခ်င္းေကာင္မေလးမ်ားႏွင့္ရင္းႏွီးခ်င္ေသာ အတီး၏သူငယ္ခ်င္း အထီးတခ်ိဳ႕ကပါ လိုက္လာကာ အတီးဦးေဆာင္ေသာ သူငယ္ခ်င္းတသိုက္  ေရွးေဟာင္းနယ္ေျမသို႕ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ၾကီးခ်ီတက္သြားပါေတာ့သည္။ေျမေအာက္လိႈဏ္ဂူ၏တည္ေနရာမွာကား  ပင္လယ္ဝႏွင့္မနီးမေဝး။ ယခင္က နန္းေတာ္ရာဟု အတီးယူဆထားေသာ ကုန္းေျမျမင့္ၾကီးတခု(ယခု စစ္တပ္မွ စခန္းခ်ထားလွ်က္ရွိ)ႏွင့္ တန္ခိုးၾကီးဘုရားတဆူတို႕ အၾကားဟိႏၵဳဘုရားရွိခိုးေက်ာင္းေဆာင္တခု၏ေအာက္တည့္တည့္တြင္ရွိေနပါသည္။မည္သို႕မည္ပုံ  ဟိႏၵဳဘုရားရွိခိုးေက်ာင္းႏွင့္ ျမန္မာဘုရင္မ်ားပတ္သက္သည္ကို ေဂါပကလူၾကီးမ်ားထံတြင္ စုံစမ္းပါေသာ္လည္း ထိုေန႕က တာဝန္က်ေသာ ဘုရားလူၾကီးထံမွ ေရေရရာရာမသိရွိခဲ့ရပါ။မတတ္ႏိုင္။ ကိုယ့္ဟာကို အတြင္းသို႕ဆင္း၍စုံဆန္းရေပေတာ့မည္။ဘုရားေက်ာင္း၏ခန္းမက်ယ္ေနာက္ရွိ လွ်ိဳဝွက္တံခါးတခ်ပ္မွေန၍ေအာက္သို႕ ေလွကား တခုကို ဆင္းျပီးသြားသည့္အခ်ိန္မွာေတာ့  ေျမေအာက္တြင္ ေနာက္ထပ္ ေစတီငယ္တဆူကို ဘြားကနဲ ေတြ႕ရွိရေလသည္။ ထိုေစတီ၏ပတ္ပတ္လည္တြင္ေတာ့ မေရမတြက္ႏိုင္ေသာ ေမွာင္အတိက်ေနေသာ ဥမင္လိႈဏ္ေခါင္းမ်ားကိုစတင္ေတြ႕ရွိပါေတာ့သည္။ ထို႕ေနာက္ ေရွ႕၌ရွိေသာ ေစတီငယ္မွာပင္ အႏၲရယ္ကင္းေဘးရွင္း ရွိခိုးဦးခ်ျပီးေနာက္တြင္ေတာ့ အတီးတို႕ ေက်ာင္းသားတသိုက္၏ မဟာစြန္႕စားခန္းစတင္ပါေတာ့သည္။ေျမေအာက္ဂူဟု ဆိုလိုက္သည္ႏွင့္ ႏိုင္ငံျခား ရုပ္ရွင္မ်ားထဲတြင္ေတြ႕ရေသာ ခန္းမက်ယ္ၾကီးမ်ား၊ကညင္ဆီမီးတိုင္မ်ားျဖင့္ ထိန္ထိန္လင္းေနေသာလမ္းေၾကာင္းမ်ားဟု ထင္လိုက္ပါက တက္တက္စင္ေအာင္လြဲပါလိမ့္မည္။ လက္ေတြ႕မွာကား ေျပာင္ေခ်ာ ေနေသာ ေျမသားနံရံမ်ားႏွင့္ ေမွာင္အတိက်ကာ မတ္တပ္ရပ္၍ပင္မရ ခါးကုန္းကာသြားရေသာ လမ္းေၾကာင္းမ်ားပင္ျဖစ္ပါသည္။ထိုအတြက္ၾကိဳတင္ျပင္ဆင္လာသည့္အရာမ်ားကား ၾကိဳးေခြတေခြ။ဓာတ္မီးတလက္။ဖြက္၍ယူလာေသာ ေတာလိုက္ဓားေျမာင္တေခ်ာင္း။ လမ္းျပလိုက္လာေသာ ေဂါပကလူၾကီးတေယာက္ႏွင့္ ဖေယာင္းတိုင္တထုပ္သာပါလာပါသည္။ မတတ္ႏိုင္။ေရွ႕ဆက္စရာရွိတာေတာ့ ဆက္ရမည္ျဖစ္သည္။
ေစတီငယ္၏ေနာက္ဖက္ က်က် တြင္ ပထမဆုံးျမင္ရေသာလမ္းေၾကာင္းအားေရြးခ်ယ္၍ အတီးဦးေဆာင္ကာစတင္ဝင္ေရာက္ပါေတာ့သည္။ဝင္လိုက္သည္ႏွင့္ တျပိဳင္နက္တည္းပင္ လင္းဆြဲ အနည္းငယ္တို႕ ထပ်ံၾကေလသည္။ထိုလင္းဆြဲမ်ားျငိမ္ေအာင္ ခဏေစာင့္ျပီးသည့္ေနာက္တြင္ေတာ့ ဂူအတြင္းသို႕ဆက္လက္ဝင္ခဲ့ၾကေလသည္။ ပထမ ေရွ႕ဆုံးမွ သြားေနေသာ အတီးမွာ ေနာက္ဆုံးသို႕ထူးဆန္းစြာပင္ၿပန္ေရာက္သြားပါေလသည္။အေၾကာင္းမွာမူ လမ္းေၾကာင္းမ်ားကို ဝကၤဘာ သဖြယ္ေကြ႕ပတ္ေဖာက္လုပ္ထားေသာေၾကာင့္ပင္ျဖစ္သည္။ထိုသို႕ပင္ လမ္းအေတာ္မ်ားမ်ားကို ေဖာက္လုပ္ထားေသာေၾကာင့္ အတီးတို႕ လူတသိုက္သည္ မူလဝင္လာရာ ေစတီငယ္ေလးသို႕ပင္မ်က္စိလည္ကာျပန္ေရာက္လာပါေလေတာ့၏။အေနာက္မွ လိုက္လာႏိုင္ဖြယ္ရွိေသာ ရန္သူအားမ်က္စိလည္ေအာင္ အေျမာ္အျမင္ၾကီးစြာျပဳလုပ္ထားျခင္းျဖစ္ႏိုင္၏။ထိုသို႕ ခါးကုန္းကုန္း ကုန္းကုန္းျဖင့္ပင္ မိနစ္အနည္းငယ္ ဒုကၵခံျပီးသည့္ေနာက္တြင္ေတာ့ လမ္းေၾကာင္းရွည္တခုအားစတင္ေတြ႕ရွိပါေလ၏။ ထိုလမ္းေၾကာင္း ရွည္အတိုင္း အေတာ္ၾကာေအာင္ဝင္လိုက္သည့္ေနာက္တြင္ေတာ့  လမ္းေၾကာင္းမွာ ပိုမိုက်ဥ္းေျမာင္းကာ ခါးကုန္းရသည့္အေနအထားမွ ေန၍ ေလးဘက္ေထာက္ကာ ဝင္ရသည့္အေနအထားသို႕ေရာက္ရွိသြားပါသည္။ ထိုအဆင့္တြင္ေတာ့  ရုပ္ရွင္ကဲ့သို႕ ထင္ကာ လိုက္လာေသာသူမ်ား၊မိန္းကေလးမ်ားႏွင့္ နဲနဲ ဝေသာသူမ်ား လက္ေျမာွက္၍ျပန္လွည့္သြားၾကပါေတာ့သည္။ အတီးႏွင့္ ဇြဲေကာင္းေသာ သူငယ္ခ်င္းေလးေယာက္သာ က်န္ပါေတာ့သည္။လမ္းျပပါလာတဲ့ ေဂါပကလဲ ဘယ္ေရာက္သြားမွန္းမသိေတာ့ပါ။ ေပါက္သည့္နဖူး မထူးေတာ့ေလသည္။သိခ်င္သည့္စိတ္က ျပင္းထန္ေသာေၾကာင့္ ေလးဘက္ေထာက္ကာပင္ ပိုးဟပ္မ်ားျဖင့္ျပည္႕ႏွက္ေနေသာ လမ္းေၾကာင္းအားဆက္လက္ခ်ီတက္ၾကပါေတာ့သည္။ထိုနည္းအတိုင္း ၁၀မိနစ္ခန္႕ သြားလိုက္ေသာအခါ လမ္းသည္ အေျဖးေျဖးက်ဥ္းေျမာင္းသထက္က်ဥ္းေျမာင္းလာကာ အဆုံးတြင္ေတာ့ လူတကိုယ္စာ သာဝင္ႏိုင္သည့္  တြင္းနက္ၾကီးတခုသာေတြ႕ရပါေတာ့သည္။ တြင္းထဲသို႕ ဓာတ္မီးျဖင့္ထိုး၍စူးစမ္းပါေသာလည္း အလင္းေရာင္သာ ဆုံးသြား၏။ တြင္းကားမဆုံးေသးပဲ ေရသံမ်ား ေအာက္ေျခတြင္ၾကားရေခ်၏။ ပါလာေသာ ၾကိဳးတေခြႏွင့္မည္သို႕မွ်အလုပ္မျဖစ္သျဖင့္ လက္ေလွ်ာ့ကာ ေနာက္ေၾကာင္းသို႕ေလးဘက္ေထာက္၍ ေနာက္လမ္းေၾကာင္းတခုရွာရန္ ဆုတ္ခဲ့ရေတာ့သည္။ အဝင္မွေန၍ ေနာက္လမ္းေၾကာင္းတခုအားရွာလတ္ေသာ္ မူလလမ္းေၾကာင္းထက္ပိုမိုက်ယ္ဝန္းေသာ္လည္း မတ္တပ္ရပ္၍မရ ခါးကုန္း၍ပင္သြားရသည့္လမ္းေၾကာင္းေနာက္တခုအားထပ္မံေတြ႕ရွိေလေတာ့၏။ ထိုလမ္းေၾကာင္းအတိုင္း သူငယ္ခ်င္းေလးေယာက္သား ဆက္သြားလိုက္ရာ ၁၅မိနစ္မွၾကာေသာ ဂူ၏ နံရံမ်ားသည္ ပိုမိုေျပာင္ေခ်ာစိုစြတ္လာကာ ေအာက္ေျခတြင္ ေရအနည္းငယ္ဝပ္ လာေလေတာ့သည္။ ဆက္လက္သြားရာတြင္ေတာ့ရႊံ႕သားမ်ားျဖင့္ သာ အတိျပီး၍ေျမေအာက္သို႕ စိုက္ဆင္းသြားေသာ အေပါက္ဝတခုကို ဘြားကနဲျမင္ရေတာ့၏။သို႕ေသာ္လည္း မည္သူမွ စမဆင္းရဲ တေယာက္ မ်က္နာ တေယာက္ၾကည့္ေနမိၾက၏။ မတတ္ႏိုင္။ ကိုယ္ေရးတဲ့ ဇာတ္ ကိုယ္ႏိုင္ေအာင္ေတာ့ ကရမည္ျဖစ္သည္။ဤသို႕ျဖင့္ပင္ သူရဲေကာင္းၾကီး ေမာင္ အတီး တေယာက္  ရဲဝင့္စြာျဖင့္ပင္ စ၍ဆင္းေလေတာ့သည္၊ရႊ႔ံေလွခါးမ်ားမွာကား မည္မွ်ပင္ သတိထားပါေသာ္လည္း ေျပာင္ေခ်ာေနခ်င္း၊တထစ္နဲ႕ထထစ္ အေတာ္ အလွမ္းကြာေနခ်င္းေတာ့ေၾကာင့္ ပင္ေနာက္ဆုံးတြင္ေတာ့ အတီး တေယာက္ ပန္းျခံ၌ ေလွ်ာစီး သလို ေျခကားယား၊လက္ကားယားျဖင္ပင္ တြင္းထဲသို႕က်သြားပါေတာ့သည္။ ကံေကာင္းစြာပင္ တြင္း၏ အဆုံးမွာကား ခါးလယ္ေလာက္သာသာရွိေသာ ေျမေအာက္ေရကန္ တခုရွိေန၍ပင္ အထိအခိုက္မရွိသာပင္ျဖစ္ေလ၏။ထိုလမ္းေၾကာင္းအတိုင္းပင္ ေနာက္မွ လိုက္လာေသာ ႏွစ္ေယာက္လည္းေရကန္အတြင္းသို႕ ပလုံကနဲမည္ေအာင္ လိုက္က်လာပါေတာ့သည္။ တိုတိုေျပာၾကပါစို႕။ အေပၚတြင္ က်န္ခဲ့ေသာ ဓာတ္မီးႏွင့္တေယာက္မွာလည္း သူတေယာက္တည္းႏွင့္ ေနာက္ေၾကာင္းျပန္မလွည့္ရဲေသာေၾကာင့္ ခဏအၾကာတြင္ေတာ့ အသံနက္ၾကီးျဖင့္ေအာ္ကာ ေရကန္အတြင္းသို႕လိုက္ဆင္းလာပါေတာ့သည္။ ထိုေရကန္အားေလ့လာၾကည့္ရာတြင္ေတာ့ ခါးလယ္သာသာေလာက္ အနည္းငယ္လႈပ္ရွားမႉရွိေနေသာ ေရရွိခ်င္း။ ေျပာင္ေခ်ာ၍ အတန္ငယ္ျမင့္မားေသာ အမိုးရွိခ်င္းတို႕မွလြဲ၍ ထူးျခားမႉမရွိလွေပ။ ထို ေျမေအာက္ ေရကန္ က ျဖတ္၍ ေမွာင္ေနေသာ တျခားတဖက္အား စူးစမ္းေလ့လာခ်င္ေသာ္လည္း  မခံႏိုင္ေလာက္ေအာင္ အသက္႐ႈၾကပ္လာခ်င္း။(ေျမေအာက္၌ ေအာက္စီဂ်င္ ေလ်ာ႔နည္းလာေသာေၾကာင့္)ပါလာေသာ ဖေယာင္တိုင္မ်ားေရ ေရစိုကာ  ေလးေယာက္ေပါင္း ဓာတ္မီးတေခ်ာင္းသာရွိေတာ့ခ်င္း(ဓာတ္မီး အားကုန္ခဲ့ေသာ္ အေမွာင္ထဲတြင္ ဒုကၡေရာက္ႏိုင္ျခင္း၊ ထန္းရည္ေသာက္ခ်င္၍ လိုက္လာျပီးမွ အေၾကာက္လြန္ေနျပီျဖစ္ေသာ သူငယ္ခ်င္း မ်ားအား ငဲ့ညာ၍သာ ေနာက္ေၾကာင္းျပန္လွည့္ဖို႕ ဆုံးျဖတ္ခဲ့ရပါေတာ့သည္။ ထို႕ေနာက္တြင္ေသာ ေခ်ာမြတ္ေနေသာ တြင္းၾကီးအား မရရေအာင္ ကုတ္ကပ္ျပီး ျပန္တက္ျပီး ေနာက္တြင္ေတာ့ အျပင္သို႕ ျပန္ေရာက္လာပါေတာ့သည္။
အ ျပင္ေရာက္ျပီးသည့္ေနာက္တြင္ေတာ့ မည္သူမည္ဝါမွန္းခြဲမရႏိုင္ေအာင္ ရႊ႔႔့ံလူးကာ ဘုရားေက်ာင္းေရွ႕ ေရတြင္း၌ပင္ ေရမိုးခ်ိဳး၍ထန္းရည္ဆိုင္သို႕ကတိအတိုင္းေပ်ာ္ေပ်ာ္ၾကီးခ်ီတက္သြားပါေလေတာ့သည္။
ေနာက္ပိုင္း တြင္လည္း ထပ္မံ သြားေရာက္ရန္ ၾကိဳးပမ္းခဲ့ပါေသာ္လည္း အင္ဒီယာနာဂ်ဳံး အတီးေနာက္သို႕ မည္သူမွမလိုက္ရဲပဲ ထြက္ေျပးၾကျခင္း။ တေယာက္တည္းလဲ ဝင္ခြင့္မျပဳျခင္းစသည့္အေၾကာင္းမ်ားေၾကာင့္ ယေန႕ထက္တိုင္ မေရာက္ႏိုင္ေတာ့ေခ်။ကဲ ဒီေလာက္ဆိုရင္ေတာ့ ဒီေရွးေဟာင္းလိႈဏ္ဂူဟာ ဘယ္မွာရွိတယ္ဆိုတာ အကုန္လုံးရိပ္မိေလာက္မယ္ထင္ပါတယ္။ မသိေသးပဲ သြားခ်င္တဲ့ လူမ်ား အတြက္ေတာ့ အတီးေျပာျပလိုက္ပါ့မယ္။ ရန္ကုန္ျမိဳ႕ကေနျပီး အလြန္ဆုံး  တနာရီခြဲသာသာေလာက္ လိုင္းကားစီးရင္ေတာင္ေရာက္ႏိုင္တဲ့   သန္လ်င္ ျမိဳ႕နယ္ က်ိဳက္ေခါက္ဘုရားအနီး  ရန္ကုန္အေရွ႕ပိုင္း တကၠသိုလ္ နဲ႕ သုံးခြ သို႕ သြားရာ လမ္းမေဘး ညာဘက္ျခမ္းက ဟိႏၵဳဘုရားေက်ာင္းေဆာင္ငယ္ေလးရဲ့ ေအာက္တည့္တည့္မွာရွိတဲ့   ""တာဝဂူ""ပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဪ သြားျပီးေလ့လာျပီးရင္လဲ ဘုရားေက်ာင္းအတြက္ အလႉေငြေလးဘာေလးထည့္ဖို႕ မေမ့နဲ႕ဦးေနာ္။ဒီေန႕ေတာ့ ဒီေလာက္ပါပဲ။ ေနာက္ရက္မွပဲ ရန္ကုန္ျမိဳ႕လယ္ေခါင္တည့္တည့္ ကမ္းနားလမ္းေပၚက  လိႈဏ္ေတြအေၾကာင္းကို တင္ဆက္ေပးပါေတာ့မယ္။ လူသားအားလုံးကို ေလးစားလွ်က္ အတီး(ဝါးလုံးရွည္)
Photo via internet

ကဲ သူငယ္ခ်င္းတို႕၊ ဒီေန႕ေတာ့ အလုပ္နားရက္ေလးကို အျပင္မထြက္ပဲ အတီးကိုယ္တိုင္ ဝင္ေရာက္ေလးလာခဲ့ရဖူးတဲ့ လွ်ိဳ႕ဝွက္ေရွးေဟာင္း ေျမေအာက္ဥမင္တခုအေၾကာင္းကိုတင္ဆက္ေပးပါရေစ။(အမွန္က ပိုက္ဆံကုန္မွာဆိုးလို႕ သာျဖစ္တယ္)
ဒီအေၾကာင္းကို မေျပာခင္မွာ ေရွးျမိဳ႕ေဟာင္းနဲ႕ ဘုရားေတြရွိ လိႈဏ္ေတြနဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္ကို အရင္ရွင္းလင္းပါရေစ။ေရွးလူၾကီးေတြဟာ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ ေရွးေဟာင္းသာသနိက အေဆာက္အဦးေတြနဲ႕ ေစတီဘုရားပုထိုးတခ်ိဳ႕ေတြဆီမွာ ဥမင္ လိႈဏ္ေခါင္းတေလွ်ာက္ေတြ ေဖာက္လုပ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ဘာရည္ရြယ္ခ်က္ေတြနဲ႕ အပင္ပန္းခံျပီး ေတာ့ ေဖာက္ခဲ့ၾကသလဲဆိုတာကို အတီး ေလ့လာမိသေလာက္တင္ျပေပးပါ့မယ္။ ျပီးရင္ေတာ့ သူငယ္ခ်င္းတို႕ သိထားတာေလးေတြနဲ႕ အျမင္ေတြကို သုံးသပ္ေဆြးေႏြးၾကတာေပါ့ မဟုတ္ဘူးလား။
(၁) ေရွးေဟာင္း အေဆာက္အဦးမ်ားတြင္ ပင္လယ္ဝသို႕ ျမစ္ဝထိေရာက္ေအာင္ ဥမင္ ေဖာက္လုပ္ကာ ထိုဥမင္မွ တဆင့္ ေရတို႕ကို လိုခ်င္သည့္ အေဆာက္အဦးေနရာထိေရာက္ေအာင္ ဝင္ေရာက္ေစျပီး အေဆာက္အဦး၏အပူခ်ိန္ကို ထိန္းညိွေပးျခင္း
အားလုံးသိၾကတဲ့ အတိုင္းပါပဲ။ ေရရဲ့သေဘာဟာ ကုန္းေျမထက္ စာရင္ အပူရွိန္ကို စုပ္ယူနည္းပါးပီး ပတ္ဝန္းက်င္ကို ေအးျမေစတယ္။ညအခါေရာက္လို႕ရွိရင္လည္း စုပ္ယူထားျပီးတဲ့ အပူရွိန္ကို ကုန္းေျမေလာက္ ၾကီးျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ မကုန္ခန္းေစပဲ တေျဖးေျဖးနဲ႕ ျပန္ထုတ္ေပးျပီး အနီးအနားကို ေႏြးေထြးေစတယ္ဆိုတာကိုေတာ့ လူတိုင္းသိရွိၾကျပီးျဖစ္ပါတယ္။ ေရွးေရွးတုန္းက လူၾကီးေတြဟာ ဒီနည္းလမ္းကို အသုံးျပဳျပီးေတာ့ပဲ အေဆာက္အဦးေတြနဲ႕ အပူခ်ိန္ကို ထိန္းညိႇေပးလိုက္တာပါပဲ။ဒီပညာရပ္ဟာ သူ႕ေခတ္သူ႕အခါမွာေတာ့ အဆင့္အျမင့္ဆုံး ပညာရပ္(High Tec)တခုျဖစ္ခဲ့တာေပါ့။
အနီးစပ္ဆုံးဥပမွာေပးရရင္ေတာ့ ေရွးေဟာင္းပုဂံျမိဳ႕က ဘုရားပုထိုး တခ်ိဳ႕နဲ႕ ေရႊတိဂုံဘုရားၾကီးပဲျဖစ္ပါတယ္။ပုဂံျမိဳ႕ရွိ ဘုရားအေတာ္မ်ားမ်ားကေတာ့ ဧရာဝတီျမစ္ ေရစီးေၾကာင္းေျပာင္းလဲမႉနဲ႕ အတူ ဂူေတြေရာ။ေစတီေတြပါ ေမ်ာပါပ်က္စီးကုန္ျပီျဖစ္လို႕ေလ့လာရန္မလြယ္ကူေတာ့ေပမဲ့လည္း ေရႊတိဂုံဘုရားၾကီးကေတာ့ အခုထိေလးလာလို႕ရႏိုင္ပါေသးတယ္။အာဏာပိုင္နဲ႕ ဘုရားေဂါပက လူၾကီးေတြ ရဲ့ ခြင့္ျပဳခ်က္ရမယ္ဆိုရင္ေပါ့။(ဟဲဟဲ ၾကပ္ေပးလိုက္ျပီ)။ကမ႓ာမွာဆိုရင္ေတာ့ ဒီနည္းပညာကို သုံးထားတဲ့ အေဆာက္အဦးကေတာ့ ကေမ႓ာဒီးယားႏိုင္ငံက နာမည္ေက်ာ္ အန္ေကာဝတ္ေက်ာင္းေတာ္ၾကီးပဲျဖစ္ပါတယ္။ပုဂံေခတ္နဲ႕ေခတ္ျပိဳင္ျဖစ္ခဲ့ျပီး ကမာၻၻ႕အၾကီးဆုံး ဟိႏၵဳဘာသာ ပုထိုးေတာ္ၾကီး(တကယ္ေတာ့ ေထရဝါဒနဲ႕ မဟာယာန မ်ားပါေရာေႏွာလွ်က္ရွိ)ကိုၾကည့္ခ်င္းအားျဖင့္ ဒီနည္းပညာရပ္ဟာ ေရွးေခတ္က အေရွ႕ေတာင္အာရွ ေဒသမွာ အေတာ္အတန္ထြန္းကားခဲ့တာ ေျမၾကီးလက္ခတ္မလြဲႏိုင္ပါဘူး။ ဒီပညာရွင္ေတြဟာလဲ ပုဂံအပါအဝင္ အနီးအနားေဒသေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို ပ်ံ႕ႏွံ႕ေနထိုင္ခဲ့ၾကတယ္လို႕ယူဆမိပါတယ္။ကြာျခားခ်က္ကေတာ့ အန္ေကာဝတ္ ေက်ာင္းေတာ္ၾကီးဟာ တခုတည္းကိုပဲ သဘာဝေက်ာက္တုံးၾကီးမ်ားနဲ႕ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ အခ်ိန္ယူေဆာက္လုပ္ခဲ့ျပီးေတာ့ ပုဂံေဒသက ေစတီပုထိုးမ်ားကေတာ့ လက္ျဖစ္အုတ္ေတြအသုံးျပဳျပီး မ်ားမ်ားနဲ႕ ျမန္ျမန္ တည္ေဆာက္ခဲ့ၾကတာပါပဲ။(ျမန္မာေတြေလ သိတယ္မဟုတ္လား)ရလဒ္ကေတာ့ ပုဂံဘုရားမ်ားဟာ သဘာဝေျမၾကီးကို အသုံးျပဳထားတဲ့ အတြက္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာၾကာလာတဲ့အခါမွာေတာ့ ေျမၾကီးတို႕ရဲ့ သေဘာအရ ေျမဩဇာ အသြင္ေဆာင္ကာ အပင္မ်ားေပါက္လာျပီး ထိန္းသိမ္းဖို႕ အလြန္ခက္ခဲေနပါျပီ။
(၂) ေရွးျမန္မာေတြဟာ ဥမင္တေလွ်ာက္သြယ္တန္းထားတဲ့ ဒီေရအားကို အသုံးျပဳျပီးေတာ့ လိုအပ္တဲ့ စက္ယႏၲရားမ်ားကိုလည္ပတ္ေစျခင္း
အနီးစပ္ဆုံးဥပမာကေတာ့ ေရႊတိဂုံဘုရားဌာပနာတိုက္အတြင္းရွိ သုံးစကၠန္႕လည္ျပီး တစကၠန္႔နားတတ္တဲ့ ဓားစက္လွံစက္ၾကီးပဲျဖစ္ပါတယ္။ဒီအေၾကာင္းနဲ႕ပတ္သတ္ျပီး ကြၽန္ေတာ္ အရင္ေရးသားျပီးျဖစ္တဲ့ စေကၠၠာမပညာရပ္မ်ားအေၾကာင္းမွာအက်ယ္တဝင့္ေရးသားျပီးျဖစ္လို႕ ဒီမွာေတာ့ မေရးသားေပးေတာ့ပါဘူး။စိတ္ဝင္စားသူမ်ားကြၽန္ေတာ့ပို႕စ္အေဟာင္းကိုသာ သြားေရာက္ဖတ္႐ႉဖို႕တိုက္တြန္းပါရေစ။
(၃) မေမွ်ာ္လင့္ပဲ က်ေရာက္လာတတ္ေသာ စစ္မက္ေဘးမ်ားၾကံုလာပါက ေျမေအာက္ဥမင္လိႈဏ္ေခါင္းမ်ားမွ ထြက္ေျပးလြတ္ေျမာက္ႏိုင္ျခင္း
ဒီေနရာမွာေတာ့ အားလုံးသိရွိသေဘာေပါက္ၾကမယ္လို႕ထင္ပါတယ္။ အခက္အခဲမ်ားႏွင့္ရုတ္တရက္ၾကံုလာပါက ရန္သူလက္မွလြတ္ေျမာက္ေအာင္ ၾကိဳတင္စီစဥ္ထားတဲ့ ေရွးလူၾကီးမ်ားရဲ့အေျမႇာ္အျမင္ရွိတဲ့ အစီအစဥ္တခုပါပဲ။
ဒီမွာေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႕ ျမန္မာေတြက ခံစစ္ပါမဟုတ္ပဲ ေရွ႕တန္း တိုက္စစ္မွာပါသုံးခဲ့ေၾကာင္းကိုၾကံုလို႕တင္ျပပါရေစ။အေလာင္းမင္းတရားၾကီး ဦးေအာင္ေဇယ်လက္ထက္မွာ ျမန္မာေတြညီညီညြတ္ညြတ္နဲ႕ အိမ္နီးခ်င္း ယိုးဒယားကို သြားစြာခဲ့တာကို အားလုံးသိၾကျပီးျဖစ္မွာပါ။ တုတ္ျပီး ဓားျပီးေဆးမ်ားထိုးထားျပီး ဘယ္ေသာအခါမွ မက်ဆုံးေသာ ျမိဳ႕လို႕ အမည္ရတဲ့ ယုဒၶယ ျမိဳ႕ကို ဝါးရင္းတုတ္မွာ ထမီစပတ္ျပီး တတ္သိမ္းခဲ့ေလာက္ေအာင္ ျဖတ္ထိုးဥာဏ္ေကာင္းခဲ့ၾကတဲ့ ကြၽန္ေတာ္ျမန္မာေတြပါ။(အမွန္က ဝါးရင္းတုတ္မဟုတ္ပါ ဝါးတိုႏွစ္ေခ်ာင္းကို ဆက္ထားေသာ နံခ်ပ္ကူ အမ်ိဳးအစားလက္နက္တမ်ိဳးသာျဖစ္ပါတယ္)။ယိုးဒယားေတြက ျမန္မာေတြကို အညံ့မခံ ျမိဳ႕တံခါးပိတ္ကာ အထဲမွာပဲ ျမိဳ႕ထဲ မရွိရွိတဲ့ေျမေလးေပၚမွာ လုပ္ကိုင္စားေသာက္ၾကေတာ့ တို႕ျမန္မာေတြဘာလုပ္တယ္မွတ္လဲ?။ သူတို႕လိုပဲ ျမိဳ႕ျပင္မွာစခန္းခ် စိုက္ပ်ိဳးလုပ္ကိုင္စားျပီး ဘယ္မွ မသြားႏိုင္ေအာင္ ပိတ္ဆို႕ထားပါေတာ့တယ္။တခ်ိန္ထဲမွာပဲ ျမိဳ႕ျပင္ကေနျမိဳ႕ထဲေရာက္ေအာင္ ဥမင္လိႈဏ္ေခါင္းတခုကိုစတင္ေဖာက္လုပ္ပါေတာ့တယ္။ စိတ္ဓာတ္စစ္ဆင္ေရးအေနျဖင့္လဲ တေန႕ကို အေျမာက္ဆံအလုံးက် ျမိဳ႕တြင္းကိုမွန္မွန္ထုေပးျပီး ယိုးဒယားေတြကို လက္ေဆာင္ေပးပါတယ္။ ၾကာလာေတာ့ ယိုးဒယားေတြမွာလဲ အစာေရစာငတ္ျပတ္မႈဒဏ္ကတဖက္။ ဘယ္ေန႕ ကိုယ့္အိမ္ေခါင္မိုးေပၚကို အေျမာက္ဆံက်လာေတာ့မလဲဆိုတဲ့ စိတ္ဓာတ္က်ဆင္းမႉနဲ႕ အတူ ျမိဳ႕တံခါးၾကီးလဲပြင့္ ျပီး က်ဆုံးသြားပါေတာ့တယ္။
ကဲ ဒီေလာက္ဆိုရင္ေတာ့ ေရွးလူၾကီးေတြရဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြကို သေဘာေပါက္ေလာက္ပါျပီေနာ္။ ဆက္လက္ျပီး အတီးကိုယ္တိုင္ ဝင္ေရာက္ေလ့လာခဲ့တဲ့ ေျမေအာက္လိႈဏ္ဂူတခုအေၾကာင္းကို တင္ျပေပးပါ့မယ္။အဲဒီေနရာဟာရန္ကုန္ျမိဳ႕နဲ႕ အနီးဆုံးေနရာမွာရွိလို႕ တခ်ိဳ႕လဲ ေရာက္ဖူးျပီးသားျဖစ္ပါလိမ္႕မယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့ ဆယ္စုႏွစ္တခုစာ အတီးရဲ့ တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားဘဝက အေတြ႕အၾကံုေလးတခုပါ။တိတိက်က် ေျပာရရင္ျဖင့္ ၂၀၀၂ ခုႏွစ္ကေပါ့ဗ်ာ။အတီးတေယာက္ ပညာရင္ႏို႕ေသာက္စို႕ေနတဲ့ ေက်ာင္းေတာ္ၾကီးနားမွာ ပင္လယ္ဝနဲ႕ အနားမွာရွိတဲ့ေစတီဘုရားတဆူထိေရာက္ေအာင္ျမန္မာဘုရင္ေတြ ေဖာက္လုပ္ထားတဲ့ေရွးေဟာင္း ေျမေအာက္ဥမင္လိႈဏ္ေခါင္းတခုေနရာကို သတင္းအတိအက်ရလိုက္ပါတယ္။ဟီး အတီးတေယာက္ အ႐ူး အမဲသားစားမိသလိုျဖစ္ျပီေပါ့။ဒါနဲ႕ ဘယ္ရမလဲ စိတ္ဝင္စားတဲ့ သူငယ္ခ်င္းတခ်ိဳ႕ကိုအျပန္မွာထန္းရည္တိုက္ပါ့မယ္လို႕ ပရိယယ္ဆင္ျပီးေတာ့စု တဖက္ကလဲ အဲတုံးက ရွိတဲ့ ခ်စ္သူေလးကို ေခၚ(အဲတုံးကရွိ အခုမရွိေတာ့ ။တခါတည္းၾကံုလို႕ေၾကျငာလိုက္သည္)။သူ႕ရဲ့ သူငယ္ခ်င္းမ်ားပါ ပါလာ။ ထိုသို႕ေသာ သူငယ္ခ်င္းေကာင္မေလးမ်ားႏွင့္ရင္းႏွီးခ်င္ေသာ အတီး၏သူငယ္ခ်င္း အထီးတခ်ိဳ႕ကပါ လိုက္လာကာ အတီးဦးေဆာင္ေသာ သူငယ္ခ်င္းတသိုက္ ေရွးေဟာင္းနယ္ေျမသို႕ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ၾကီးခ်ီတက္သြားပါေတာ့သည္။ေျမေအာက္လိႈဏ္ဂူ၏တည္ေနရာမွာကား ပင္လယ္ဝႏွင့္မနီးမေဝး။ ယခင္က နန္းေတာ္ရာဟု အတီးယူဆထားေသာ ကုန္းေျမျမင့္ၾကီးတခု(ယခု စစ္တပ္မွ စခန္းခ်ထားလွ်က္ရွိ)ႏွင့္ တန္ခိုးၾကီးဘုရားတဆူတို႕ အၾကားဟိႏၵဳဘုရားရွိခိုးေက်ာင္းေဆာင္တခု၏ေအာက္တည့္တည့္တြင္ရွိေနပါသည္။မည္သို႕မည္ပုံ ဟိႏၵဳဘုရားရွိခိုးေက်ာင္းႏွင့္ ျမန္မာဘုရင္မ်ားပတ္သက္သည္ကို ေဂါပကလူၾကီးမ်ားထံတြင္ စုံစမ္းပါေသာ္လည္း ထိုေန႕က တာဝန္က်ေသာ ဘုရားလူၾကီးထံမွ ေရေရရာရာမသိရွိခဲ့ရပါ။မတတ္ႏိုင္။ ကိုယ့္ဟာကို အတြင္းသို႕ဆင္း၍စုံဆန္းရေပေတာ့မည္။ဘုရားေက်ာင္း၏ခန္းမက်ယ္ေနာက္ရွိ လွ်ိဳဝွက္တံခါးတခ်ပ္မွေန၍ေအာက္သို႕ ေလွကား တခုကို ဆင္းျပီးသြားသည့္အခ်ိန္မွာေတာ့ ေျမေအာက္တြင္ ေနာက္ထပ္ ေစတီငယ္တဆူကို ဘြားကနဲ ေတြ႕ရွိရေလသည္။ ထိုေစတီ၏ပတ္ပတ္လည္တြင္ေတာ့ မေရမတြက္ႏိုင္ေသာ ေမွာင္အတိက်ေနေသာ ဥမင္လိႈဏ္ေခါင္းမ်ားကိုစတင္ေတြ႕ရွိပါေတာ့သည္။ ထို႕ေနာက္ ေရွ႕၌ရွိေသာ ေစတီငယ္မွာပင္ အႏၲရယ္ကင္းေဘးရွင္း ရွိခိုးဦးခ်ျပီးေနာက္တြင္ေတာ့ အတီးတို႕ ေက်ာင္းသားတသိုက္၏ မဟာစြန္႕စားခန္းစတင္ပါေတာ့သည္။ေျမေအာက္ဂူဟု ဆိုလိုက္သည္ႏွင့္ ႏိုင္ငံျခား ရုပ္ရွင္မ်ားထဲတြင္ေတြ႕ရေသာ ခန္းမက်ယ္ၾကီးမ်ား၊ကညင္ဆီမီးတိုင္မ်ားျဖင့္ ထိန္ထိန္လင္းေနေသာလမ္းေၾကာင္းမ်ားဟု ထင္လိုက္ပါက တက္တက္စင္ေအာင္လြဲပါလိမ့္မည္။ လက္ေတြ႕မွာကား ေျပာင္ေခ်ာ ေနေသာ ေျမသားနံရံမ်ားႏွင့္ ေမွာင္အတိက်ကာ မတ္တပ္ရပ္၍ပင္မရ ခါးကုန္းကာသြားရေသာ လမ္းေၾကာင္းမ်ားပင္ျဖစ္ပါသည္။ထိုအတြက္ၾကိဳတင္ျပင္ဆင္လာသည့္အရာမ်ားကား ၾကိဳးေခြတေခြ။ဓာတ္မီးတလက္။ဖြက္၍ယူလာေသာ ေတာလိုက္ဓားေျမာင္တေခ်ာင္း။ လမ္းျပလိုက္လာေသာ ေဂါပကလူၾကီးတေယာက္ႏွင့္ ဖေယာင္းတိုင္တထုပ္သာပါလာပါသည္။ မတတ္ႏိုင္။ေရွ႕ဆက္စရာရွိတာေတာ့ ဆက္ရမည္ျဖစ္သည္။
ေစတီငယ္၏ေနာက္ဖက္ က်က် တြင္ ပထမဆုံးျမင္ရေသာလမ္းေၾကာင္းအားေရြးခ်ယ္၍ အတီးဦးေဆာင္ကာစတင္ဝင္ေရာက္ပါေတာ့သည္။ဝင္လိုက္သည္ႏွင့္ တျပိဳင္နက္တည္းပင္ လင္းဆြဲ အနည္းငယ္တို႕ ထပ်ံၾကေလသည္။ထိုလင္းဆြဲမ်ားျငိမ္ေအာင္ ခဏေစာင့္ျပီးသည့္ေနာက္တြင္ေတာ့ ဂူအတြင္းသို႕ဆက္လက္ဝင္ခဲ့ၾကေလသည္။ ပထမ ေရွ႕ဆုံးမွ သြားေနေသာ အတီးမွာ ေနာက္ဆုံးသို႕ထူးဆန္းစြာပင္ၿပန္ေရာက္သြားပါေလသည္။အေၾကာင္းမွာမူ လမ္းေၾကာင္းမ်ားကို ဝကၤဘာ သဖြယ္ေကြ႕ပတ္ေဖာက္လုပ္ထားေသာေၾကာင့္ပင္ျဖစ္သည္။ထိုသို႕ပင္ လမ္းအေတာ္မ်ားမ်ားကို ေဖာက္လုပ္ထားေသာေၾကာင့္ အတီးတို႕ လူတသိုက္သည္ မူလဝင္လာရာ ေစတီငယ္ေလးသို႕ပင္မ်က္စိလည္ကာျပန္ေရာက္လာပါေလေတာ့၏။အေနာက္မွ လိုက္လာႏိုင္ဖြယ္ရွိေသာ ရန္သူအားမ်က္စိလည္ေအာင္ အေျမာ္အျမင္ၾကီးစြာျပဳလုပ္ထားျခင္းျဖစ္ႏိုင္၏။ထိုသို႕ ခါးကုန္းကုန္း ကုန္းကုန္းျဖင့္ပင္ မိနစ္အနည္းငယ္ ဒုကၵခံျပီးသည့္ေနာက္တြင္ေတာ့ လမ္းေၾကာင္းရွည္တခုအားစတင္ေတြ႕ရွိပါေလ၏။ ထိုလမ္းေၾကာင္း ရွည္အတိုင္း အေတာ္ၾကာေအာင္ဝင္လိုက္သည့္ေနာက္တြင္ေတာ့ လမ္းေၾကာင္းမွာ ပိုမိုက်ဥ္းေျမာင္းကာ ခါးကုန္းရသည့္အေနအထားမွ ေန၍ ေလးဘက္ေထာက္ကာ ဝင္ရသည့္အေနအထားသို႕ေရာက္ရွိသြားပါသည္။ ထိုအဆင့္တြင္ေတာ့ ရုပ္ရွင္ကဲ့သို႕ ထင္ကာ လိုက္လာေသာသူမ်ား၊မိန္းကေလးမ်ားႏွင့္ နဲနဲ ဝေသာသူမ်ား လက္ေျမာွက္၍ျပန္လွည့္သြားၾကပါေတာ့သည္။ အတီးႏွင့္ ဇြဲေကာင္းေသာ သူငယ္ခ်င္းေလးေယာက္သာ က်န္ပါေတာ့သည္။လမ္းျပပါလာတဲ့ ေဂါပကလဲ ဘယ္ေရာက္သြားမွန္းမသိေတာ့ပါ။ ေပါက္သည့္နဖူး မထူးေတာ့ေလသည္။သိခ်င္သည့္စိတ္က ျပင္းထန္ေသာေၾကာင့္ ေလးဘက္ေထာက္ကာပင္ ပိုးဟပ္မ်ားျဖင့္ျပည္႕ႏွက္ေနေသာ လမ္းေၾကာင္းအားဆက္လက္ခ်ီတက္ၾကပါေတာ့သည္။ထိုနည္းအတိုင္း ၁၀မိနစ္ခန္႕ သြားလိုက္ေသာအခါ လမ္းသည္ အေျဖးေျဖးက်ဥ္းေျမာင္းသထက္က်ဥ္းေျမာင္းလာကာ အဆုံးတြင္ေတာ့ လူတကိုယ္စာ သာဝင္ႏိုင္သည့္ တြင္းနက္ၾကီးတခုသာေတြ႕ရပါေတာ့သည္။ တြင္းထဲသို႕ ဓာတ္မီးျဖင့္ထိုး၍စူးစမ္းပါေသာလည္း အလင္းေရာင္သာ ဆုံးသြား၏။ တြင္းကားမဆုံးေသးပဲ ေရသံမ်ား ေအာက္ေျခတြင္ၾကားရေခ်၏။ ပါလာေသာ ၾကိဳးတေခြႏွင့္မည္သို႕မွ်အလုပ္မျဖစ္သျဖင့္ လက္ေလွ်ာ့ကာ ေနာက္ေၾကာင္းသို႕ေလးဘက္ေထာက္၍ ေနာက္လမ္းေၾကာင္းတခုရွာရန္ ဆုတ္ခဲ့ရေတာ့သည္။ အဝင္မွေန၍ ေနာက္လမ္းေၾကာင္းတခုအားရွာလတ္ေသာ္ မူလလမ္းေၾကာင္းထက္ပိုမိုက်ယ္ဝန္းေသာ္လည္း မတ္တပ္ရပ္၍မရ ခါးကုန္း၍ပင္သြားရသည့္လမ္းေၾကာင္းေနာက္တခုအားထပ္မံေတြ႕ရွိေလေတာ့၏။ ထိုလမ္းေၾကာင္းအတိုင္း သူငယ္ခ်င္းေလးေယာက္သား ဆက္သြားလိုက္ရာ ၁၅မိနစ္မွၾကာေသာ ဂူ၏ နံရံမ်ားသည္ ပိုမိုေျပာင္ေခ်ာစိုစြတ္လာကာ ေအာက္ေျခတြင္ ေရအနည္းငယ္ဝပ္ လာေလေတာ့သည္။ ဆက္လက္သြားရာတြင္ေတာ့ရႊံ႕သားမ်ားျဖင့္ သာ အတိျပီး၍ေျမေအာက္သို႕ စိုက္ဆင္းသြားေသာ အေပါက္ဝတခုကို ဘြားကနဲျမင္ရေတာ့၏။သို႕ေသာ္လည္း မည္သူမွ စမဆင္းရဲ တေယာက္ မ်က္နာ တေယာက္ၾကည့္ေနမိၾက၏။ မတတ္ႏိုင္။ ကိုယ္ေရးတဲ့ ဇာတ္ ကိုယ္ႏိုင္ေအာင္ေတာ့ ကရမည္ျဖစ္သည္။ဤသို႕ျဖင့္ပင္ သူရဲေကာင္းၾကီး ေမာင္ အတီး တေယာက္ ရဲဝင့္စြာျဖင့္ပင္ စ၍ဆင္းေလေတာ့သည္၊ရႊ႔ံေလွခါးမ်ားမွာကား မည္မွ်ပင္ သတိထားပါေသာ္လည္း ေျပာင္ေခ်ာေနခ်င္း၊တထစ္နဲ႕ထထစ္ အေတာ္ အလွမ္းကြာေနခ်င္းေတာ့ေၾကာင့္ ပင္ေနာက္ဆုံးတြင္ေတာ့ အတီး တေယာက္ ပန္းျခံ၌ ေလွ်ာစီး သလို ေျခကားယား၊လက္ကားယားျဖင္ပင္ တြင္းထဲသို႕က်သြားပါေတာ့သည္။ ကံေကာင္းစြာပင္ တြင္း၏ အဆုံးမွာကား ခါးလယ္ေလာက္သာသာရွိေသာ ေျမေအာက္ေရကန္ တခုရွိေန၍ပင္ အထိအခိုက္မရွိသာပင္ျဖစ္ေလ၏။ထိုလမ္းေၾကာင္းအတိုင္းပင္ ေနာက္မွ လိုက္လာေသာ ႏွစ္ေယာက္လည္းေရကန္အတြင္းသို႕ ပလုံကနဲမည္ေအာင္ လိုက္က်လာပါေတာ့သည္။ တိုတိုေျပာၾကပါစို႕။ အေပၚတြင္ က်န္ခဲ့ေသာ ဓာတ္မီးႏွင့္တေယာက္မွာလည္း သူတေယာက္တည္းႏွင့္ ေနာက္ေၾကာင္းျပန္မလွည့္ရဲေသာေၾကာင့္ ခဏအၾကာတြင္ေတာ့ အသံနက္ၾကီးျဖင့္ေအာ္ကာ ေရကန္အတြင္းသို႕လိုက္ဆင္းလာပါေတာ့သည္။ ထိုေရကန္အားေလ့လာၾကည့္ရာတြင္ေတာ့ ခါးလယ္သာသာေလာက္ အနည္းငယ္လႈပ္ရွားမႉရွိေနေသာ ေရရွိခ်င္း။ ေျပာင္ေခ်ာ၍ အတန္ငယ္ျမင့္မားေသာ အမိုးရွိခ်င္းတို႕မွလြဲ၍ ထူးျခားမႉမရွိလွေပ။ ထို ေျမေအာက္ ေရကန္ က ျဖတ္၍ ေမွာင္ေနေသာ တျခားတဖက္အား စူးစမ္းေလ့လာခ်င္ေသာ္လည္း မခံႏိုင္ေလာက္ေအာင္ အသက္႐ႈၾကပ္လာခ်င္း။(ေျမေအာက္၌ ေအာက္စီဂ်င္ ေလ်ာ႔နည္းလာေသာေၾကာင့္)ပါလာေသာ ဖေယာင္တိုင္မ်ားေရ ေရစိုကာ ေလးေယာက္ေပါင္း ဓာတ္မီးတေခ်ာင္းသာရွိေတာ့ခ်င္း(ဓာတ္မီး အားကုန္ခဲ့ေသာ္ အေမွာင္ထဲတြင္ ဒုကၡေရာက္ႏိုင္ျခင္း၊ ထန္းရည္ေသာက္ခ်င္၍ လိုက္လာျပီးမွ အေၾကာက္လြန္ေနျပီျဖစ္ေသာ သူငယ္ခ်င္း မ်ားအား ငဲ့ညာ၍သာ ေနာက္ေၾကာင္းျပန္လွည့္ဖို႕ ဆုံးျဖတ္ခဲ့ရပါေတာ့သည္။ ထို႕ေနာက္တြင္ေသာ ေခ်ာမြတ္ေနေသာ တြင္းၾကီးအား မရရေအာင္ ကုတ္ကပ္ျပီး ျပန္တက္ျပီး ေနာက္တြင္ေတာ့ အျပင္သို႕ ျပန္ေရာက္လာပါေတာ့သည္။
အ ျပင္ေရာက္ျပီးသည့္ေနာက္တြင္ေတာ့ မည္သူမည္ဝါမွန္းခြဲမရႏိုင္ေအာင္ ရႊ႔႔့ံလူးကာ ဘုရားေက်ာင္းေရွ႕ ေရတြင္း၌ပင္ ေရမိုးခ်ိဳး၍ထန္းရည္ဆိုင္သို႕ကတိအတိုင္းေပ်ာ္ေပ်ာ္ၾကီးခ်ီတက္သြားပါေလေတာ့သည္။
ေနာက္ပိုင္း တြင္လည္း ထပ္မံ သြားေရာက္ရန္ ၾကိဳးပမ္းခဲ့ပါေသာ္လည္း အင္ဒီယာနာဂ်ဳံး အတီးေနာက္သို႕ မည္သူမွမလိုက္ရဲပဲ ထြက္ေျပးၾကျခင္း။ တေယာက္တည္းလဲ ဝင္ခြင့္မျပဳျခင္းစသည့္အေၾကာင္းမ်ားေၾကာင့္ ယေန႕ထက္တိုင္ မေရာက္ႏိုင္ေတာ့ေခ်။ကဲ ဒီေလာက္ဆိုရင္ေတာ့ ဒီေရွးေဟာင္းလိႈဏ္ဂူဟာ ဘယ္မွာရွိတယ္ဆိုတာ အကုန္လုံးရိပ္မိေလာက္မယ္ထင္ပါတယ္။ မသိေသးပဲ သြားခ်င္တဲ့ လူမ်ား အတြက္ေတာ့ အတီးေျပာျပလိုက္ပါ့မယ္။ ရန္ကုန္ျမိဳ႕ကေနျပီး အလြန္ဆုံး တနာရီခြဲသာသာေလာက္ လိုင္းကားစီးရင္ေတာင္ေရာက္ႏိုင္တဲ့ သန္လ်င္ ျမိဳ႕နယ္ က်ိဳက္ေခါက္ဘုရားအနီး ရန္ကုန္အေရွ႕ပိုင္း တကၠသိုလ္ နဲ႕ သုံးခြ သို႕ သြားရာ လမ္းမေဘး ညာဘက္ျခမ္းက ဟိႏၵဳဘုရားေက်ာင္းေဆာင္ငယ္ေလးရဲ့ ေအာက္တည့္တည့္မွာရွိတဲ့ ""တာဝဂူ""ပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဪ သြားျပီးေလ့လာျပီးရင္လဲ ဘုရားေက်ာင္းအတြက္ အလႉေငြေလးဘာေလးထည့္ဖို႕ မေမ့နဲ႕ဦးေနာ္။ဒီေန႕ေတာ့ ဒီေလာက္ပါပဲ။ ေနာက္ရက္မွပဲ ရန္ကုန္ျမိဳ႕လယ္ေခါင္တည့္တည့္ ကမ္းနားလမ္းေပၚက လိႈဏ္ေတြအေၾကာင္းကို တင္ဆက္ေပးပါေတာ့မယ္။


လူသားအားလုံးကို ေလးစားလွ်က္ အတီး(ဝါးလုံးရွည္)

No comments:

Post a Comment