Tuesday, August 28, 2012

တပ္မေတာ္သား အမ်ိဳးသား လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မွ ေဆြးေႏြး တင္ျပျခင္း


၁။       ေလးစားအပ္ပါေသာ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ နာယကႀကီး၊ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စား လွယ္မ်ားႏွင့္ ဖိတ္ၾကားထားသူ မ်ားအားလံုး ႏိုင္ငံေတာ္ အက်ိဳးစီးပြားကို အျပည့္အဝ စြမ္းေဆာင္ ႏိုင္ၾက ပါေစ ေၾကာင္း ဆုမြန္ေကာင္း ေတာင္းအပ္ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ တပ္မေတာ္သား လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ၾကည္း ၁၇၃၁၉ ဗိုလ္မွဴးႀကီး ေအာင္သီဟ ျဖစ္ပါတယ္။
 
၂။     ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ အစည္းအေဝး ဒသမေျမာက္ေန႔မွာ ေပ်ာ္ဘြယ္ မဲဆႏၵနယ္မွ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ဦးျမင့္စိုးက တင္သြင္းခဲ့တဲ့ အဆိုနဲ႕စပ္လ်ဥ္း၍ အျပဳသေဘာနဲ႕ ေဆြးေႏြး သြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ 
 
ေလးစားအပ္ပါေသာ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ နာယကႀကီးခင္ဗ်ား
 
၃။  လႊတ္ေတာ္၊ အစိုးရနဲ႕ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ဆိုင္ရာခံု႐ံုး တို႕အၾကား မေျပလည္မႈဟာ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒဆိုင္ရာ ခံု႐ံုးက ျပည္ေထာင္စု အဆင့္ဆိုတဲ့ စကားရပ္ကို ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒနဲ႕ အညီ ဆံုးျဖတ္ခဲ့မႈက စတင္ခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ျဖစ္စဥ္ရဲ႕ မူလအစကို အေသးစိတ္ ေလ့လာ ၾကည့္ပါ က ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတ ကုိယ္စား ျပည္ေထာင္စု ေရွ႕ေနခ်ဳပ္က ၂-၂-၂ဝ၁၂ ရက္ေန႕တြင္ လႊတ္ေတာ္ အသီးသီးက ဖြဲ႕စည္း ထားသည့္ ေကာ္မတီ၊ ေကာ္မရွင္အဖြဲ႕တို႕အား ျပည္ေထာင္စု အဆင့္ အဖြဲ႕အစည္း အျဖစ္ ထည့္သြင္း အဓိပၸာယ္ ဖြင့္ဆိုျခင္းသည္ ဖြဲ႕စည္းပံုပါ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားနဲ႕ ညီၫြတ္ျခင္း ရွိ/မရွိ အနက္ အဓိပၸာယ္ ဖြင့္ဆိုေပးရန္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒခံု႐ံုးသို႔ ေလွ်ာက္လႊာ တင္သြင္းခဲ့တာကို ေတြ႕ရ ပါတယ္။ ေလွ်ာက္လႊာ တင္သြင္းခဲ့မႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒခံု႐ံုးမွ '' ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ဆိုင္ရာ ဥပေဒပုဒ္မ၂ ပုဒ္မခြဲ(စ) တြင္လည္းေကာင္း၊ ျပည္သူ႕ လႊတ္ေတာ္ ဥပေဒပုဒ္မ ၂ ပုဒ္မခြဲ(ဇ) တြင္လည္းေကာင္း၊ အမ်ိဳးသား လႊတ္ေတာ္ ဆိုင္ရာ ဥပေဒပုဒ္မ ၂ ပုဒ္မခြဲ(ဇ) တြင္လည္းေကာင္း ျပည္ေထာင္စု အဆင့္အဖြဲ႕ အစည္းကို ထည့္သြင္း အဓိပၸာယ္ ဖြင့္ဆိုထားေသာ္လည္း ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ဆိုင္ရာ ခံု႐ံုးအေနျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒပါ ျပ႒ာန္းခ်က္ မ်ားကို ကိုးကားၿပီး လႊတ္ေတာ္ အသီးသီးက ဖြဲ႕စည္းထားသည့္ ေကာ္မတီ၊ ေကာ္မရွင္ အဖြဲ႕တို႕အား ျပည္ေထာင္စု အဆင့္ အဖြဲ႕အစည္းအျဖစ္ ထည့္သြင္း အဓိပၸာယ္ ဖြင့္ဆိုျခင္းသည္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒပါ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားႏွင့္ ညီၫြတ္ျခင္း မရွိေၾကာင္း ဆံုးျဖတ္ခဲ့တာကို ေတြ႕ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ 
 
၄။ လႊတ္ေတာ္ အသီးသီးကို ေလ့လာ ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ျပည္သူ႕ လႊတ္ေတာ္က ဖြဲ႕စည္းထားသည့္ ေကာ္မ တီ၊ ေကာ္မရွင္ (၂၅)ခု၊ အမ်ိဳးသား လႊတ္ေတာ္က ဖြဲ႕စည္း ထားသည့္ ေကာ္မတီ၊ ေကာ္မရွင္ (၂၁)ခု စုစုေပါင္း (၄၆)ခု ရွိေၾကာင္း ေလ့လာ ေတြ႕ရွိ ရပါတယ္။ ေကာ္မတီ၊ ေကာ္မရွင္ မ်ားဟာ လိုအပ္ခ်က္ အရ သက္ဆိုင္ရာ ဝန္ႀကီးဌာနမ်ား၊ အဖြဲ႕အစည္း မ်ားႏွင့္ ဆက္ဆံရသည့္ အခါ၊ မွတ္တမ္း မွတ္ရာႏွင့္ အခ်က္ အလက္မ်ား ေတာင္းခံ ရသည့္အခါ၊ ေမးျမန္းရန္ လိုအပ္၍ ဆက္သြယ္ ေခၚယူ ရသည့္အခါ မ်ားတြင္ အဆင္မေျပမႈ အခ်ဳိ႕ ရွိေနေၾကာင္း လည္းၾကားသိ ေနၾကရပါတယ္။ လိုအပ္ခ်က္အရ ေခၚယူ ေတြ႕ ဆံု ေမးျမန္းရန္ ရွိပါက အဆင့္အတန္းကို တိတိက်က် သတ္မွတ္ ေဖာ္ျပမႈမရွိျခင္း၊ ေခတ္ႏွင့္ ေလွ်ာ္ ညီစြာ ေျပာင္းလဲ လာေနသည့္ ဆက္ဆံမႈပံုစံ ေျပာင္းလဲမႈ အေရြ႕ကို နားလည္ သေဘာေပါက္မႈ အားနည္းျခင္း တို႕ေၾကာင့္ ဆက္ဆံေရး နယ္ပယ္ အသီးသီးတြင္ ျပႆနာမ်ားဟာ ေသးရာကေန တျဖည္းျဖည္း ႀကီးမား လာၾကတာကို ေတြ႕ရ ပါတယ္။ အဲ့ဒီအခါ အဖြဲ႕အစည္း တစ္ခုနဲ႕ တစ္ခုၾကားမွာ အားၿပိဳင္မႈ ဆိုတာေတြ ရွိလာၾက ပါတယ္။ ေကာင္းေသာ အားၿပိဳင္မႈ မဟုတ္ဘဲ လုပ္ပိုင္ခြင့္ႏွင့္ အခြင့္အာ ဏာ ဘက္ကို ဦးတည္ သြားေနမယ္ ဆိုရင္ အဆိုးဘက္ကို ေရာက္ရွိ သြားႏုိင္ပါတယ္။ လႊတ္ေတာ္ အသီးသီးမွာ ဖြဲ႕စည္းထားတဲ့ ေကာ္မတီ၊ ေကာ္မရွင္မ်ားနဲ႕ ျပည္ေထာင္စု အဆင့္လို႕ သတ္မွတ္ထားျခင္း ခံၾကရတဲ့ အဖြဲ႕/ ဌာနမ်ား အၾကား အားၿပိဳင္ ရာကေန '' ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ '' သတ္မွတ္ခ်က္ဆိုတဲ့ စကားရပ္ဟာ က်ယ္က်ယ္ ျပန္႕ျပန္႕နဲ႕ က်ယ္က်ယ္ ေလာင္ေလာင္ ျဖစ္ေပၚလာ တာကို စိတ္မေကာင္းစြာနဲ႕ ၾကားသိ ေနၾက ရပါတယ္။
 
ေလးစား အပ္ပါေသာ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ နာယက ႀကီးခင္ဗ်ား
 
၅။       ကြၽန္ေတာ္တို႕ ႏိုင္ငံမွာ ၂ဝဝ၈ ခုႏွစ္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒအရ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒဆိုင္ရာ အျငင္းပြားမႈကို ေျဖရွင္း ေဆာင္ရြက္ ႏုိင္ရန္အတြက္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ပုဒ္မ ၄၆ အရ ႏိုင္ငံေတာ္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒဆိုင္ရာ ခံု႐ံုးကို အဖြဲ႕ဝင္(၉)ဦးနဲ႕ ဖြဲ႕စည္း ထားတာကို ေတြ႕ရပါတယ္။ အဖြဲ႕ဝင္ (၉)ဦးကို ေလ့လာ ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတ၊ ျပည္သူ႕ လႊတ္ေတာ္ ဥကၠဌနဲ႕ အမ်ိဳးသား လႊတ္ေတာ္ ဥကၠဌတို႕က ေရြးခ်ယ္ထားသည့္ အဖြဲ႕ဝင္(၃)ဦးစီ ပါဝင္ ေနတာကို ေတြ႕ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဆိုပါ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ဆိုင္ရာ ခံု႐ံုး ဥကၠဌနဲ႕ အဖြဲ႕ဝင္မ်ားကို ျပည္္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္၏ သေဘာ တူညီ ခ်က္ျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းထားျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ႏိုင္ငံေတာ္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒဆုိင္ရာ ခံု႐ုံးကို ပုဒ္မ (၃၂ဝ) အရဖြဲ႕စည္းခဲ့ၿပီး လုပ္ငန္း တာဝန္မ်ားကို ပုဒ္မ(၃၂၂)အရ အပ္ႏွင္း ထားတာကို ေတြ႕ရ မွာ ျဖစ္ပါ တယ္။ 
 
၆။   လႊတ္ေတာ္မ်ား အတြင္း ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒဆိုင္ရာ ခံု႐ံုး၏ '' ျပည္ေထာင္စု အဆင့္ သတ္မွတ္ခ်က္ ႏွင့္ပတ္သက္၍ မေျပလည္မႈမ်ားဟာ လြန္ခဲ့တဲ့(၆) လေက်ာ္ ေလာက္ကစၿပီး တျဖည္းျဖည္း နဲ႕ က်ယ္ေလာင္ က်ယ္ျပန္႕လာတာ ကိုေတြ႕ရ ပါတယ္။ ၁၄-၈-၂ဝ၁၂ ရက္ေန႕တြင္ က်င္းပသည့္ ျပည္သူ႕ လႊတ္ေတာ္ စတုတၴ ပံုမွန္အစည္းအေဝး (၂၆)ရက္ ေျမာက္ေန႔တြင္ လႊတ္ေတာ္ ဒုတိယ ဥကၠဌက ရွင္းလင္း တင္ျပခ်က္၊ လႊတ္ေတာ္ ဥကၠဌက ရွင္းလင္း တင္ျပခ်က္ မ်ားအရ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒဆိုင္ရာ ခံု႐ံုး၏ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ မ်ားအေပၚ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက ေက်နပ္ျခင္း မရွိပါသျဖင့္ ၂ဝ၁၂ ခုႏွစ္၊ ေအၿပီ လက ကိုယ္စားလွယ္ (၁၉၁)ဦးက လက္မွတ္ ေရးထိုးကာ ပထမအႀကိမ္ တင္ျပလာမႈ၊ ၂ဝ၁၂ ခုႏွစ္၊ ၾသဂုတ္လ တြင္ ကိုယ္စားလွယ္ အေရအတြက္ (၃ဝ၁)ဦးက ဒုတိယ အႀကိမ္ တင္ျပလာမႈ တို႕ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း ၍ လႊတ္ေတာ္ ဥကၠဌမွ ႏုိင္ငံေတာ္ သမၼတထံ သဝဏ္လႊာ ေပးပို႔မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း လႊတ္ေတာ္သုိ႕ အသိေပး တင္ျပ လာခဲ့ပါ တယ္။ 
 
ေလးစား အပ္ပါေသာ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ နာယက ႀကီးခင္ဗ်ား
 
၇။   ႏိုင္ငံပိုင္ သတင္းစာမ်ားနဲ႕ ျမဝတီ သတင္းစာ မ်ားတြင္ ေမာင္ေအးခ်မ္း (ဟားဗတ္)က ျမန္မာ့ ဒီမိုကေရစီ အတြက္ ၿခိမ္းေခ်ာက္မႈ(၃)ရပ္၊  ၁၈-၈-၂ဝ၁၂ ရက္ေန႔ထုတ္ ျမဝတီ သတင္းစာတြင္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒႏွင့္ မ႑ိဳင္မ်ား၏ တာဝန္ စသည့္ ေဆာင္းပါးမ်ားကို ေရးသားလာသလို၊  ၁၆-၈-၂ဝ၁၂ ရက္ ေန႔ထုတ္ ျမဝတီ သတင္းစာတြင္ ႏိုင္ငံေတာ္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒခံု႐ံုး အၿပီးသတ္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ အျပည့္အစံု ေဖာ္ျပခဲ့ ၾကတာ ေတြ႕ရၿပီး၊  ၂၁-၈-၂ဝ၁၂ ရက္ေန႔ထုတ္ သတင္းစာ မ်ားတြင္ ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတနဲ႕ ျပည္သူ႕ လႊတ္ေတာ္ ဥကၠဌမ်ားရဲ႕ သဝဏ္လႊာ(၂) ေစာင္ကို ေဖာ္ျပထားျခင္း၊  ၂ဝ-၈-၂ဝ၁၂ ရက္ေန႔တြင္ ႏိုင္ငံေတာ္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒဆိုင္ရာ ခံု႐ံုးက သတင္းစာ ရွင္းလင္းပြဲ ျပဳလုပ္ျခင္း၊ ၂၃-၈-၂ဝ၁၂ ရက္ေန႔တြင္ က်င္းပသည့္ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ အစည္းအေဝး ဒသမေျမာက္ ေန႕တြင္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒဆိုင္ရာ ခံု႐ံုး၏ အၿပီးသတ္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ အေပၚ အေရးႀကီးအဆို တင္သြင္းျခင္း အေပၚ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ မ်ားက စက္ခလုပ္ႏွိပ္ကာ မဲေပးခဲ့ၾကျခင္း၊ အလားတူ ၂၄-၈-၂ဝ၁၂ ရက္ေန႕တြင္ က်င္းပသည့္ ျပည္သူ႕ လႊတ္ေတာ္ (၃၃)ရက္ ေန႕ေျမာက္ အစည္းအေဝးတြင္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒဆိုင္ရာ ခံု႐ံုးႏွင့္ ပတ္သက္၍ အေရးႀကီး အဆို တင္သြင္းျခင္း မ်ားကို ျပဳလုပ္ လာတာ ကို ေတြ႕ရွိရပါတယ္။ 
 
၈။ လႊတ္ေတာ္ အသီးသီးဟာ ျပည္သူ႕တို႕ရဲ႕ အသံကို နားေထာင္ ေနရပါတယ္။ သန္း(၆ဝ)ေသာ ျပည္သူ မ်ားရဲ႕ အက်ိဳးန႕ဲ ႏိုင္ငံေတာ္ အက်ိဳးအတြက္ လႊတ္ေတာ္ အတြင္းမွာ ရွိၾကတဲ့ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ အသီးသီးဟာ ဘာအစြဲမွ မရွိၾကဘဲနဲ႕ တက္ၾကြစြာ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ ေနၾကပါတယ္။ ျပည္သူ တစ္ေယာက္ထဲရဲ႕ အသံဟာလဲ ျပည္သူ႕ အသံပဲ မဟုတ္ပါလား။ ျပည္သူမ်ားရဲ႕ အသံအသီးသီး အေပၚမွာ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ မ်ားရဲ႕ ေမးျမန္းခ်က္နဲ႕ ဝန္ႀကီးဌာနနဲ႕ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားရဲ႕ ေျဖၾကားခ်က္၊ လႊတ္ေတာ္ အသီးသီးမွာ ရွိၾကတဲ့ ေကာ္မတီ၊ ေကာ္မရွင္မ်ားရဲ႕ လုပ္ေဆာင္ခ်က္၊ ဥပေဒမ်ား ျပ႒ာန္းေန မႈ၊ ျပည္သူနဲ႕ ႏိုင္ငံ အက်ိဳးအတြက္ ႏိုင္ငံျခားသား ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏံွမႈ ဥပေဒကို ျပန္လည္ ျပင္ဆင္ ေရးဆြဲခဲ့မႈ၊ အဆင့္ဆင့္ အတည္ျပဳၿပီး ေရးဆြဲထားသည့္ တကၠသိုလ္ ပညာေရး ဥပေဒမူ ၾကမ္းကို အသစ္ ျပန္လည္ ေရး ဆြဲေစမႈ မ်ားဟာ ျပည္သူမ်ားရဲ႕ အသံကို လႊတ္ေတာ္ အသီးသီးမွ ဂ႐ုတစိုက္နဲ႕ နားေထာင္ကာ ေက်နပ္ ဖြယ္ရာ ျဖစ္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ ေပးေနမႈမ်ား ပဲျဖစ္ပါတယ္။ ျပည္သူမ်ား ကလည္း လႊတ္ေတာ္ အသီးသီး ရဲ႕ ေဆာင္ရြက္ခ်က္၊ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ မ်ားရဲ႕ လႊတ္ေတာ္ အတြင္း ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္မႈ မ်ားနဲ႕ အာဏာ(၃)ရပ္ အျပန္အလွန္ ထိန္းေက်ာင္းေနမႈ မ်ားကို ဝမ္းသာၾကည္ႏူးမႈ အျပည့္ျဖင့္ ခံစားနား လည္ ေပးလ်က္ ရွိၾကပါတယ္။
 
ေလးစား အပ္ပါေသာ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ နာယကႀကီးခင္ဗ်ား
 
၉။   လႊတ္ေတာ္က ျပည္သူ႕အသံကို အေလးအနက္ နားေထာင္ၿပီး ျပည္သူ႕အက်ိဳး၊ ႏိုင္ငံ့အက်ိဳးကို ေဆာင္ ရြက္ ေပးေနသလို ယေန႕ ျပည္သူမ်ား ဟာလည္း လႊတ္ေတာ္ အသီးသီး အတြင္းမွာ ေန႕စဥ္ႏွင့္အမွ် လုပ္ေဆာင္ ေနမႈေတြ၊ လႊတ္ေတာ္နဲ႕ အစိုးရၾကား ဆက္ဆံေရး၊ အျပန္အလွန္ ယံုၾကည္မႈ အျပည့္နဲ႕ ထိန္း ေက်ာင္း ေနမႈ အေျခအေနကို တစ္နည္းအားျဖင့္ လႊတ္ေတာ္ အသီးသီး အတြင္းရွိ လႊြတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ မ်ားရဲ႕အသံ၊ လႊတ္ေတာ္ရဲ႕အသံ၊ လႊတ္ေတာ္နဲ႕ အစိုးရတို႕ရဲ႕ အသံမ်ားကို မ်က္ျခည္မျပတ္ ေစာင့္ၾကည့္ ေနၾက တာကို ေတြ႕ရပါတယ္။ ယခင္က ည(၈)နာရီ သတင္းဆိုရင္ ၾကည့္သူ နည္းပါး ရာကေန ယခုအခါ လႊတ္ေတာ္ အစည္းအေဝး ရွိသည့္ေန႕ သတင္းလာခ်ိန္ ဆိုလွ်င္ TV ေရွ႕မွာ ထိုင္ၾကည့္ ေနၾကသူေတြ၊ UP TO DATE CHANNEL ကို မလြတ္တမ္း ၾကည့္ေနသူေတြ၊ ေန႕စဥ္ထုတ္ သတင္းစာပါ ေဆာင္းပါးမ်ားနဲ႕ လြတ္လပ္ ပြင့္လင္း လာတဲ့  အပတ္စဥ္ထုတ္ ဂ်ာနယ္မ်ားကို မလြတ္တမ္း ဖတ္႐ႈ လာၾကသူေတြ အမ်ားအျပား ရွိလာၾကၿပီ ျဖစ္ပါ တယ္။ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ဆိုင္ရာခံု႐ံုး၏ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ အေပၚ သမၼတနဲ႕ လႊတ္ေတာ္အၾကား အျပန္အလွန္ သဝဏ္လႊာမ်ား ေပးပို႔ေနၾကျခင္း၊ လႊတ္ေတာ္မ်ား အတြင္း အဆိုမ်ားကို အၿပိဳင္အဆိုင္ တင္သြင္း ေနၾကျခင္း၊ ေန႔စဥ္ထုတ္ သတင္းစာ မ်ားတြင္ ေဆာင္းပါးမ်ား ေရးသား ေနၾကျခင္း၊ သတင္းစာ ရွင္းလင္းပြဲ ျပဳလုပ္ျခင္း မ်ားျပဳလုပ္ကာ '' ျပည္ေထာင္စု အဆင့္နဲ႕ ပတ္သက္ၿပီး ႏိုင္ငံေတာ္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒဆိုင္ရာ ခံု႐ံုးက ဆံုးျဖတ္ခ်က္'' ႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ အစိုးရ၊ လႊတ္ေတာ္နဲ႕ ခံု႐ံုးတို႕အေပၚမွာ ျပည္သူမ်ား အေနျဖင့္ အထင္အျမင္ လႊဲမွားမႈေတြကို ေပၚေပါက္ ေစႏိုင္ပါတယ္။ ျပည္သူ႕ အသံကို နားေထာင္ၿပီး ျပည္သူနဲ႕ တိုင္းျပည္ အက်ိဳးကို အေလးထား ေဆာင္ရြက္ ေနရမယ့္အစား '' ျပည္ေထာင္စု အဆင့္သတ္မွတ္ခ်က္'' အေပၚမွာ လႊတ္ေတာ္မ်ား အေနျဖင့္ ဦးစားေပးလြန္းတယ္၊ ေစာင္းေပး လြန္းေနတယ္လို႕ ထင္ျမင္ယူဆ သြားေစ ႏိုင္ပါတယ္။
 
ေလးစား အပ္ပါေသာ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ နာယကႀကီးခင္ဗ်ား 
 
၁ဝ။     ကြၽန္ေတာ္တို႕ရဲ႕ လႊတ္ေတာ္၊ တစ္နည္းအားျဖင့္ ကြၽန္ေတာ္တို႕ ႏိုင္ငံရဲ႕ ဒီမိုကေရစီ သက္တမ္းဟာ အင္မတန္မွ ႏုနယ္ၿပီး အတိမ္းအေစာင္း မခံတဲ့ အေနအထားမွာ ရွိေနပါတယ္။ ျမန္မာ ႏိုင္ငံ မွာ ေရြးေကာက္ပြဲ အၿပီး အာဏာလႊဲေျပာင္း ေပးအပ္မႈ၊ ႏိုင္ငံေရးအရ ေျပာင္းလဲမႈ တို႕ဟာ အင္မတန္မွ ညင္သာၿပီး အဖက္ဖက္က အဆင္ေျပ ေခ်ာေမြ႕ခဲ့တာကို ေတြ႕ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အာရပ္ကမၻာ မွာ ျဖစ္ပ်က္ခဲ့တဲ့ ႏိုင္ငံေရး ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲမႈ ေတြဟာ အသက္ ေသြးေခြၽးမ်ားစြာ ေပးဆပ္ခဲ့ရၿပီး တိုင္းျပည္ မ်ား ျပာပံုအတိ ျဖစ္ခဲ့ရကာ ျပည္သူမ်ား အၾကားမွာ အႏွစ္ႏွစ္ အလလက တည္ရွိခဲ့ၾကတဲ့ ယံုၾကည္မႈ အမ်ိဳးမ်ိဳးဟာ ကြယ္ေပ်ာက္ ခဲ့ၾကတာကို ဝမ္းနည္းဖြယ္ရာ ေတြ႕ျမင္ ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ အရွိန္နဲ႕ ညင္သာစြာ သြားေနတဲ့ ႏိုင္ငံေရး ဆိုင္ရာ ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲ ေနမႈမ်ား ကို ရပ္တန္႕သြားေအာင္၊ တိမ္းေစာင္း ေသြဖည္ သြားေအာင္ ကြၽန္ေတာ့္တို႕ အေနျဖင့္ ဘယ္လိုမွပင္ မျပဳသင့္ ေၾကာင္းကို အထူးပင္ သတိျပဳ သင့္ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႕ အားလံုးဟာ ေႏြးေထြးစြာ ေတြ႕ဆံု၍ အေျဖရွာျခင္း၊ ညိႇႏိႈင္း ေပါင္းစပ္ျခင္း၊ အျပန္အလွန္ ယံုၾကည္မႈမ်ား တည္ေဆာက္ ၾကျခင္းတို႕ ျဖင့္ ျပည္သူနဲ႕ ႏိုင္ငံ အက်ိဳးအတြက္ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ၾကရန္ အထူးပင္ အေရးႀကီး လွပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႕ အပါအ ဝင္ ျပည္သူ လူထု တစ္ရပ္လံုးက လဲ ထုိကဲ့သို႔ ျပဳမူမႈ မ်ိဳးကို အထူးပင္ လိုလား ေတာင့္တ ေနၾက ပါတယ္။
 
၁၁။   ႏိုင္ငံေတာ္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒဆိုင္ရာ ခံု႐ံုးရဲ႕ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ကို ၾကည့္မယ္ ဆိုရင္ ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတက တင္သြင္းတဲ့ တင္သြင္းလႊာမွာ တည္ဆဲဥပေဒ တစ္ရပ္ျဖစ္တဲ့ လႊတ္ေတာ္ အသီးသီးဆိုင္ရာ ဥပေဒမ်ားပါ စကားရပ္ကို အဓိပၸာယ္ ဖြင့္ဆိုရန္ တင္ျပျခင္း မဟုတ္ဘဲ၊ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ အခန္း(၄)၊ ဥပေဒျပဳေရး အခန္းမွာပါေသာ စကားရပ္ ျဖစ္သည့္ '' ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒအရ ဖြဲ႕စည္း သည့္ ျပည္ေထာင္စု အဆင့္ အဖြဲ႕အစည္း'' ဆိုသည့္ စကားရပ္ကို အဓိပၸာယ္ ဖြင့္ဆိုရန္သာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒ ဆိုင္ရာ ခံု႐ံုးအေနျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒအရ ဖြဲ႕စည္းသည့္ ျပည္ေထာင္စု အဆင့္အဖြဲ႕ အစည္းနဲ႕ စပ္လ်ဥ္း၍ (၂ဝဝ၈)ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒပါ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ား၊ အမ်ိဳးသား ညီလာခံ ေဆြးေႏြးခ်က္ မွတ္တမ္းမ်ား အရသာ အနက္အဓိပၸာယ္ ဖြင့္ဆိုခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္းကို ေတြ႕ရွိရ ပါတယ္။ 
 
 
 
ေလးစား အပ္ပါေသာ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ နာယက ႀကီးခင္ဗ်ား
 
၁၂။     ႏိုင္ငံေတာ္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒပုဒ္မ ၇၇ ပုဒ္မခြဲ(ဂ)၊ ပုဒ္မ ၉ဝ၊ ပုဒ္မ ၉၁၊ ပုဒ္မ ၉၂ ပုဒ္မခြဲ(ခ)၊ ပုဒ္မ ၉၇ ပုဒ္မခြဲ(က) ပုဒ္မခြဲငယ္(၁)၊ ပုဒ္မ ၁ဝဝ ပုဒ္မခြဲ(က)၊ ပုဒ္မ ၁ဝ၁၊ ပုဒ္မ ၁ဝ၃ ပုဒ္မခြဲ (ခ) ပုဒ္မခြဲငယ္(၁)၊ ပုဒ္မ ၁၁၂ ပုဒ္မခြဲ(ဂ)၊ ပုဒ္မ ၁၃၈ ပုဒ္မခြဲ(က)၊ ပုဒ္မ ၁၄ဝ၊ ပုဒ္မ ၁၅၈ ပုဒ္မခြဲ(က)၊ ပုဒ္မ ၁၆ဝ၊ ပုဒ္မ ၂၃ဝ ပုဒ္မခြဲ(က)တို႕တြင္ '' ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒအရ ဖြဲ႕စည္းသည့္ ျပည္ေထာင္စု အဆင့္ အဖြဲ႕အစည္းတစ္ရပ္ရပ္'' ႏွင့္ '' ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒအရ ဖြဲ႕စည္းသည့္ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ အဖြဲ႕အ စည္း တစ္ရပ္ရပ္ကို ကိုယ္စားျပဳေသာ အဖြဲ႕အစည္းဝင္မ်ား သို႕မဟုတ္ ပုဂိၢဳလ္မ်ားသည္ ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတက ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္၏ သေဘာတူညီခ်က္ကို ရယူၿပီး ခန္႔ထားသည့္ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ အဖြဲ႕ အစည္းႏွင့္ ယင္းအဖြဲ႕ အစည္းဝင္ သို႕မဟုတ္ ပုဂိၢဳလ္မ်ား ျဖစ္ၾကေၾကာင္း အနက္အဓိပၸာယ္ ဖြင့္ဆိုရမည္ ျဖစ္ေပသည္'' ဆိုသည့္ အခ်က္ကို မူတည္၍ လႊတ္ေတာ္ အသီးသီးက ဖြဲ႕စည္းထား သည့္ ေကာ္မတီ၊ ေကာ္မရွင္ႏွင့္ အဖြဲ႕တို႕အား ျပည္ေထာင္စု အဆင့္အဖြဲ႕ အစည္းအျဖစ္ ထည့္သြင္း အဓိပၸာယ္ ဖြင့္ဆိုျခင္းသည္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒပါ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားႏွင့္ ညီၫႊတ္ျခင္း မရွိေၾကာင္းကို ႏိုင္ ငံေတာ္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒဆိုင္ရာ ခံု႐ံုးက အၿပီးသတ္ ဆံုးျဖတ္ခ်မွတ္ ခဲ့ျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒပုဒ္မ ၃၂၄ အရ ႏိုင္ငံေတာ္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခ ဥပေဒဆိုင္ရာ ခံု႐ံုး၏ ဆံုးျဖတ္ခ်က္သည္ အၿပီးအျပတ္ အတည္ျဖစ္သည္ဟု ေဖာ္ျပပါ ရွိခ်က္ကို ကြၽန္ေတာ္တုိ႕ အားလံုးက ေလးစား လိုက္နာ ၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
 
၁၃။     ကမၻာ့ႏိုင္ငံမ်ား၏ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒဆိုင္ရာ တရား႐ံုးမ်ားကို ေလ့လာ ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ အေျခခံ ဥပေဒ ဆိုင္ရာ တရား႐ံုး၊ ေကာင္စီ၊ ခံု႐ံုး၊ ႐ံုးခန္းမ ( Constiutional Court ,Council Fribunal Chamber ) ဖြဲ႕စည္း က်င့္သံုးေသာ ႏိုင္ငံေပါင္း (၇၆)ႏိုင္ငံ ရွိေၾကာင္း ေလ့လာ ေတြ႕ရွိရပါတယ္။ ၎တို႕ အနက္ အေရွ႕ေတာင္ အာရွႏိုင္ငံမ်ားမွ ကေမၻာဒီးယား ႏိုင္ငံ၏ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒဆိုင္ရာ ေကာင္စီ အေနျဖင့္ လုပ္ငန္း တာဝန္မ်ား ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ သမာသမတ္ က်က် လြတ္လြတ္ လပ္လပ္ စီရင္ဆံုးျဖတ္ လ်က္ရွိရာ ဥပေဒ ျပဳေရးက႑၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး က႑ႏွင့္ တရားစီရင္ေရး က႑ႀကီး(၃)ရပ္ အျပန္အလွန္ ထိန္းညိႇမႈ အတြက္ အေရးပါေသာ အဖြဲ႕အစည္း တစ္ရပ္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေလ့လာ ေတြ႕ရွိရ ပါတယ္။ ထုိင္းႏုိင္ငံ၏ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒဆိုင္ရာ တရား႐ံုး အေနျဖင့္ ဒီမိုကေရစီ က်င့္စဥ္ႏွင့္ တရားဥပေဒ စိုးမိုးေရး လုပ္ငန္းစဥ္ မ်ားတိုးတက္ရန္ ေဆာင္ရြက္ ေနသည့္အျပင္ လူ႕အခြင့္အေရး ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္သည့္ လုပ္ငန္းမ်ားကို ေဆာင္ရြက္ ေနျခင္းေၾကာင့္ အေရးႀကီးသည့္ အခန္းက႑မွ ပါဝင္ေနၿပီး ႏိုင္ငံသားမ်ား၏ အခြင့္အေရး လြတ္လပ္မႈမ်ား ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္ ရာတြင္ ပိုမို တိုးတက္ေစေရး အတြက္ အစဥ္ႀကိဳးပမ္း ေနသည့္ အဖြဲ႕ အစည္း ျဖစ္ေၾကာင္း ေလ့လာ ေတြ႕ရွိပါတယ္။ အင္ဒိုနီးရွား ႏိုင္ငံမွာေတာ့ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒဆိုင္ ရာတရား႐ံုး၏ ဆံုးျဖတ္ ခ်က္သည္ အၿပီးအျပတ္ႏွင့္ အၿပီးသတ္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒဆိုင္ရာ တရား႐ံုး၏ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ မည္သည့္ ဥပေဒေရးရာမွ ကုစားမႈ မရရွိႏိုင္ဟု ေဖာ္ျပထား ရွိပါတယ္။ အင္ဒိုနီးရွား ႏိုင္ငံ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒဆိုင္ရာ တရား႐ံုးသို႔ စိန္ေခၚမႈ မ်ားဟာ ဥပေဒျပဳ အမတ္မ်ားရဲ႕ ဥပေဒျပဳမႈ အာဏာကို ေလ်ာ့က်ေစေသာ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒဆိုင္ရာ တရား႐ံုး၏ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ မ်ားကို ေက်နပ္မႈ မရွိသည့္ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ မ်ားထံမွ အစျပဳ ေပၚေပါက္ လာခဲ့ရေၾကာင္းနဲ႕ တရား႐ံုး၏ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ မ်ားအေပၚ ျပည္သူ လူထုက ေထာက္ခံမႈ ပိုမို ရရွိလာသည့္ အခါ အဆိုပါ တံု႕ျပန္ စိန္ေခၚမႈမ်ား အားနည္း ယုတ္ေလ်ာ့ သြားေၾကာင္း ေလ့လာ ေတြ႕ရွိရပါတယ္။
 
ေလးစား အပ္ပါေသာ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ နာယက ႀကီးခင္ဗ်ား 
 
၁၄။     ႏိုင္ငံေတာ္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒဆိုင္ရာ ခံု႐ံုးဥကၠဌနဲ႕ အဖြဲ႕ဝင္မ်ားဟာ လုပ္ငန္းအေတြ႕အႀကံဳ မ်ားျပားသူ ဥပေဒကို ေၾကညက္ ေနၾကသူမ်ား ျဖစ္ၾကၿပီး ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတနဲ႕ လႊတ္ေတာ္ ဥကၠဌ (၂)ဦးတို႕မွ ေရြးခ်ယ္ကာ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္က အတည္ျပဳ ထားၾကသူမ်ား ျဖစ္ပါတယ္။ ၎တို႕ အေနျဖင့္ ဘက္လိုက္ျခင္း ကင္းၿပီး ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ပုဒ္မ(၃၂ဝ)မွ ဥပေဒပုဒ္မ (၃၃၆) အထိ ျပ႒ာန္းခ်က္ႏွင့္အညီ ေဆာင္ရြက္ ေနသူမ်ား ျဖစ္ၾကပါသျဖင့္ လုပ္ပိုင္ခြင့္မရွိဘဲ လုပ္ေဆာင္ခဲ့ျခင္း၊ မွားယြင္းစြာ ေဆာင္ရြက္ မိျခင္းတို႕ မွာ ျဖစ္ႏုိင္ဖြယ္ မရွိသည့္ အေၾကာင္းအက်ိဳး မဆီေလ်ာ္ေသာ အခ်က္ မ်ား ျဖစ္ပါတယ္။ ယခုကဲ့သို႔ စြပ္စြဲ ေျပာဆိုမႈ မ်ားေၾကာင့္ ႏိုင္ငံေတာ္ အတြက္ အသက္တမွ် အေရးႀကီး သည့္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒနဲ႕ စပ္လ်ဥ္းတဲ့ အေၾကာင္းအရာ မ်ားကို စိစစ္ေပးရၿပီး ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္က အတည္ျပဳ ထားသည့္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒဆိုင္ရာ ခံု႐ံုးကို ညိႇဳးႏြမ္းေစတဲ့ သေဘာ မ်ိဳး ျဖစ္ေနသည့္ အျပင္၊ ေနာင္ေပၚေပါက္ လာမည့္ အေျခခံ ဥပေဒဆိုင္ရာ ခံု႐ံုးကိစၥရပ္မ်ား အတြက္ ႀကီးစြာေသာ အဟန္႕ အတားမ်ားကို ျဖစ္လာ ေစႏိုင္ ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႕ ႏိုင္ငံရဲ႕ ႏုနယ္ေသးတဲ့ ဒီမိုကေရစီ သက္တမ္း အတြင္းမွာ ယခုကဲ့သို႔ အျပန္အလွန္ စြပ္စြဲ ေနျခင္း မ်ားေၾကာင့္ အခ်ိန္ကုန္ အက်ိဳးမရွိ ျဖစ္ကာ ျပည္သူနဲ႕ ႏုိင္ငံ အက်ိဳးအတြက္ လုပ္သင့္ လုပ္ထိုက္တဲ့ အလုပ္မ်ား ေဆာင္ရြက္ရန္ အတြက္ ေႏွာင့္ေႏွးမႈ မ်ားရွိ လာႏိုင္ပါတယ္။ အျငင္းပြားမႈ သံသရာ ႀကီးဟာလည္း ဘယ္ေတာ့မွ ၿပီးဆံုးႏိုင္မွာမဟုတ္ဘဲ အခ်င္းခ်င္း အျပန္အလွန္ ယံုၾကည္မႈေပ်ာက္ဆံုးကာ စုစည္းမႈ အတြင္းအားေတြ ပ်က္ျပယ္ သြားႏိုင္ပါသျဖင့္ အျပန္အလွန္ စြပ္စြဲ ေျပာဆို ေနၾကမယ့္ အစား ျပည္သူနဲ့ ႏိုင္ငံေတာ္ အက်ိဳးအတြက္ သင့္ျမတ္ေသာ အေျဖရွာနည္းကို က်င့္သံုး သြားသင့္ပါတယ္။
 
၁၅။    ကြၽန္ေတာ္တို႕ဟာ တပ္မေတာ္ သားကိုယ္စားလွယ္ မ်ားျဖစ္ေသာ္လည္း တိုင္းရင္း သားျပည္သူမ်ား က ေပါက္ဖြားလာတဲ့ တပ္မေတာ္ သားမ်ားျဖစ္ၾကလို႕ ျပည္သူ႕ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ျပည္သူ႕ ကိုယ္စားလွယ္ မ်ားအေနျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒကို ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္ျခင္း၊ ျပည္သူ နဲ႕ ႏိုင္ငံေတာ္ အက်ိဳးကို ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္ျခင္း၊ ဒို႕တာဝန္ အေရးသံုးပါးကို ကာကြယ္ ေစာင့္ေ ရွာက္ျခင္း မ်ားကို တိုင္းရင္းသား ျပည္သူမ်ားနဲ႕ ထာဝစဥ္ လက္တြဲကာ ဦးလည္မ သုန္ ေဆာင္ရြက္ သြားရ မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႕ဟာ တစ္ေျမတည္းေန တစ္ေရတည္း ေသာက္ၾက တဲ့ ညီေနာင္ သား ခ်င္းမ်ား ျဖစ္ၾကပါတယ္။ ထို႕အျပင္ ေခတ္အဆက္ဆက္ မွာလည္း ရဲေဘာ္ရဲဘက္ စိတ္ျဖင့္ အတူ တကြလက္တြဲ ေဆာင္ရြက္ လာခဲ့ ၾကသူမ်ား ျဖစ္ၾကပါ တယ္။ ေရြးေကာက္ခံ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ မ်ားဟာ ကိုယ္က်ိဳးစြန္႕ အနစ္နာ ခံၿပီး ျပည္သူ နဲ႕ ႏိုင္ငံအ က်ိဳး အတြက္ ေဆာင္ရြက္ေနမႈအား အတူတကြ လက္တြဲကာ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ သြားၾကရမွာ ျဖစ္ပါ တယ္။ ျပည္သူ႕အသံကို လႊတ္ေတာ္က နားေထာင္ၿပီး ျပည္သူေတြ ရဲ႕ အက်ိဳးစီးပြားအတြက္ ထိထိ ေရာက္ေရာက္ တံု႕ျပန္ျဖည့္ ဆည္း ေပးေနသလို လႊတ္ေတာ္ အတြင္းက အသံေတြကိုလည္း သန္း(၆ဝ) ေသာ ျပည္သူမ်ားက ဂ႐ုတစိုက္ အားကိုး တစ္ႀကီး နဲ႕အေလးထား နားေထာင္ေနၾကတာ ျဖစ္ပါ တယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႕ရဲ႕ အိမ္တြင္းေရးဟာ ကြၽန္ေတာ္တို႕ ပဲ ေျဖရွင္း ၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘယ္ႏိုင္ငံ၊ ဘယ္အဖြဲ႕ အစည္းကမွ လာေရာက္ ေျဖရွင္းေပးလို႕ မရပါဘူး။ ခက္မႀကီး (၃)ျဖာကို ဥပေဒမ်ားႏွင့္ အညီ အျပန္အလွန္ ထိန္းေက်ာင္း ေနၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ႀကီးေသာအမႈကို ငယ္ေအာင္၊ ငယ္ေသာအမႈကို ပေပ်ာက္ေအာင္ ေစတနာေကာင္း ေစတနာ သန္႕ေတြနဲ႕ ပူးေပါင္း အေျဖရွာ သြားၾကရမွာ ျဖစ္ပါ တယ္။ ျငင္းခံုရင္းနဲ႕ ေကာင္းမြန္ သင့္ျမတ္ လွတဲ့ အေျဖမ်ားကို ရွာေဖြ သြားၾကရမွာ ျဖစ္ ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ တို႕ အားလံုးဟာ ျပည္သူန႕ဲ ႏိုင္ငံေတာ္ အက်ိဳးအတြက္ ဂုဏ္သိကၡာ ရွိစြာနဲ႕ အတူတကြ ပူးေပါင္းကာ အလုပ္လုပ္ ေနသူမ်ား ျဖစ္ၾကပါတယ္။ ဘယ္သူ႕ကိုမွ ဂုဏ္သိကၡာ ညိႇဳးႏြမ္းေအာင္ မေဆာင္ရြက္ လိုၾကပါ ဘူး။ ဒီေတာ့ လႊတ္ေတာ္အေနနဲ႕ ဘာလုပ္ သင့္ပါသလဲ၊ လႊတ္ေတာ္ရဲ႕ လႊတ္လပ္စြာ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ခြင့္ကို ဆင္ျခင္တံု တရားနဲ႕ ထိန္းေက်ာင္း သြားသင့္ ပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ လက္ရွိ ျဖစ္ေပၚေနတဲ့ အၾကပ္အတည္း ကို အျပန္အလွန္ ေလးစားမႈ၊ ယံုၾကည္မႈနဲ႕ ယိုင္းပင္းမႈ မ်ားျဖင့္ အေျဖရွာၿပီး အဆိုကို ျပန္လည္ သံုးသပ္ သင့္ပါေၾကာင္း အႀကံျပဳ တင္ျပ ေဆြးေႏြးရင္း နိဂုံုးခ်ဳပ္ အပ္ပါတယ္။

From: Myawaddy

No comments:

Post a Comment