ဟံသာ၀တီေလဆိပ္ တည္ေဆာက္ေရး ပထမအဆင့္ အေနျဖင့္ ခရီးသည္ ၁၂ သန္း တစ္ၿပိဳင္နက္ ၀င္ထြက္အသံုးျပဳႏိုင္မည့္ ဒီဇိုင္း ပံုစံျဖင့္ လာမည့္ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္၊ ဇူလိုင္ လ ၁ ရက္မွ သံုးႏွစ္ခဲြ ကာလ အတြင္း အၿပီးတည္ေဆာက္ရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေလေၾကာင္း ပို႔ေဆာင္ေရး ညႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာနမွ သိရသည္။ “ဟံသာ၀တီေလဆိပ္ တည္ေဆာက္္ခြင့္ရတဲ့ ကုမၸဏီက ခရီးသည္ ၁၂ သန္း အသံုးျပဳႏိုင္တဲ့ ဒီဇိုင္းပံုစံကို သတ္မွတ္ကာလ သံုးႏွစ္ခဲြအတြင္း အၿပီးတည္ေဆာက္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ စတင္တည္ေဆာက္တဲ့ ပထမအဆင့္မွာ ခရီးသည္ လက္ခံေဆာင္ရြက္တဲ့ အေဆာက္အံု အပါအ၀င္ အျခား သတ္မွတ္ထားတဲ့ ေလဆိပ္ Facilities ေတြပါ ထည့္သြင္းတည္ေဆာက္ရမွာပါ” ဟု
ေလေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရး ညႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာန ညႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္
ဦးတင္ႏိုင္ထြန္းက ေျပာသည္။
ဟံသာ၀တီ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္စီမံကိန္း တည္ေဆာက္ရန္အတြက္ ျပည္တြင္း၊ ျပည္ပ ကုမၸဏီမ်ား ကို တင္ဒါေခၚယူႏိုင္ရန္ အႀကိဳအရည္အခ်င္း စစ္ေဆးမႈ ျပဳလုပ္ခဲ့ၿပီး အဆိုပါ စစ္ေဆးမႈေအာင္ျမင္သည့္ ကုမၸဏီခုနစ္ခုအား ေလဆိပ္တည္ေဆာက္ရန္ တင္ဒါေခၚယူခဲ့ၿပီး ျဖစ္သည္။
အဆိုပါ ကုမၸဏီခုနစ္ခုမွာ ႏိုင္ငံအသီးသီးမွကုမၸဏီမ်ား ပူးေပါင္းဖဲြ႕စည္းထားေသာ Consortium အဖဲြ႕ အစည္း ခုနစ္ခု ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ညႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ ဦးတင္ႏိုင္ထြန္းကပင္ “အႀကိဳအရည္အခ်င္း စစ္ေဆးမႈေအာင္ျမင္ထားတဲ့ ကုမၸဏီ ခုနစ္ခုစလံုးက သတ္မွတ္ လိုအပ္ခ်က္ေတြနဲ႔ ျပည့္စံုၿပီးသား ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ဆံုးအဆင့္ တင္ဒါတင္ျပတဲ့ ဒီဇိုင္းပံုစံနဲ႔ ကုန္က်စရိတ္တြက္ခ်က္တင္ျပမႈေတြကို အေျခခံံၿပီး စိစစ္ေရြးခ်ယ္သြားမွာပါ” ဟု ေျပာသည္။
အဆိုပါ ကုမၸဏီခုနစ္ခုအနက္ ေနာက္ဆံုးအဆင့္ တင္ဒါေအာင္ျမင္သည့္ ကုမၸဏီတစ္ခုကို ေရြးခ်ယ္ ၍ ေလဆိပ္တည္ေဆာက္ေရး လုပ္ငန္းမ်ား လုပ္ကိုင္ခြင့္ျပဳမည္ ျဖစ္သည္။
ယင္းသို႔ တည္ေဆာက္ခြင့္ျပဳရာတြင္ ေလဆိပ္တည္ေဆာက္ခြင့္ရရွိသည့္ ကုမၸဏီႏွင့္ ေလေၾကာင္း ပို႔ေဆာင္ေရး ညႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာနတို႔ အၾကား BOT စနစ္၊ Joint Venture စနစ္မ်ားျဖင့္ စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဆို လုပ္ကိုင္သြားမည္မဟုတ္ဘဲ PPP (Public, Privite, Partnership) စနစ္ျဖင့္ လုပ္ကိုင္သြားမည္ဟု သိရသည္။
ယခု ဟံသာ၀တီေလဆိပ္သစ္ တည္ေဆာက္ေရးလုပ္ငန္းကို ၂၀၁၃ ခုႏွစ္၊ ဇူလိုင္ ၁ ရက္ စတင္ ရမည္ျဖစ္ၿပီး ၂၀၁၇ ဒီဇင္ဘာ ၃၁ ရက္တြင္ အၿပီးသတ္တည္ေဆာက္ကာ ၂၀၁၈ ခုႏွစ္ ဇန္န၀ါရီတြင္ စတင္အသံုးျပဳမည္ ျဖစ္သည္။
လက္ရွိအသံုးျပဳေနေသာ ရန္ကုန္အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္သည္ လာမည့္သံုးႏွစ္အၾကာတြင္ ခရီးသည္ ၀င္ထြက္မႈ ရွစ္သန္းအထိ တိုးတက္လာခ်ိန္တြင္ ယခုဟံသာ၀တီ ေလဆိပ္ကို စတင္အသံုးျပဳႏိုင္ရန္ တည္ေဆာက္ျခင္းလည္း ျဖစ္သည္။
အဆိုပါ ဟံသာ၀တီေလဆိပ္သစ္ တည္ေဆာက္ရာတြင္ အဆင့္ ၃ ဆင့္ ခဲြျခားသတ္မွတ္ထားၿပီး ပထမ အဆင့္တြင္ ေပ ၁၂၀၀၀ ရွိေျပးလမ္း တစ္ခုႏွင့္ ခရီးသည္ ၁၂ သန္း အသံုးျပဳႏိုင္မည့္ ေလဆိပ္ အေဆာက္
အအံုႏွင့္ ေလဆိပ္ Facilities မ်ား၊ ဒုတိယ အဆင့္တြင္ ခရီးသည္ ၁၅ သန္း အသံုးျပဳႏိုင္ မည့္ ေလဆိပ္အေဆာက္အအံုႏွင့္ ေလဆိပ္ Facilities မ်ား၊ တတိယအဆင့္ ေနာက္ထပ္ ၁၀ ႏွစ္ၾကာ ျမင့္ခ်ိန္တြင္ ခရီးသည္၀င္ထြက္မႈ ၂၅ သန္းအထိ တိုးတက္လာခဲ့ပါက ေျပးလမ္းႏွင့္ ေလဆိပ္ အေဆာက္အအံုမ်ား ထပ္မံတိုးခ်ဲ႕ ေဆာက္လုပ္သြားရန္ စီစဥ္ထားေၾကာင္း သိရသည္။
ယခု ဟံသာ၀တီေလဆိပ္သစ္ တည္ေဆာက္မည့္ ေျမေနရာသည္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွ မိုင္ ၅၀ ခန္႔ကြာေ၀းၿပီး ပဲခူးၿမိဳ႕၏ အေနာက္ဘက္ ၂ မိုင္ အကြာတြင္ တည္ရွိသည္။
ယင္းေျမေနရာသည္ ဒုတိယကမၻာစစ္အတြင္းက ဂ်ပန္စစ္ေလယာဥ္မ်ား ပ်ံသန္းဆင္းသက္ အသံုးျပဳရန္ တည္ေဆာက္ခဲ့သည့္ေလယာဥ္ကြင္းေဟာင္း ေနရာတစ္ခုျဖစ္ၿပီး မေလးရွားႏိုင္ငံအေျခစိုက္ ကုမၸဏီ တစ္ခုမွလုပ္ငန္း လုပ္ကိုင္ႏိုင္မႈ အေျခအေနရွိ-မရွိ ေလ့လာ ဆန္းစစ္ကာ ေရြးခ်ယ္အတည္ျပဳ ေပးခဲ့ သည့္ေနရာ တစ္ခုလည္း ျဖစ္သည္။
ယခုေနရာတြင္ ကိုရီးယားႏိုင္ငံ Archon & Interregional Inv estment Limited မွ အျပည္ျပည္ ဆိုင္ရာ ေလယာဥ္ကြင္းႏွင့္ ေလဆိပ္တည္ေဆာက္ရန္ ၁၉၉၄ ခုႏွစ္ မတ္ ၂၁ ရက္ေန႔က လုပ္ငန္း မ်ား ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ရန္ ပႏၷက္တင္ အခမ္းအနား ျပဳလုပ္ခဲ့ၿပီး အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ တည္ေဆာက္ေရး လုပ္ငန္းမ်ား ရပ္ဆိုင္းသြားခဲ့ရသည္။
Eleven Media Group
ဟံသာ၀တီ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္စီမံကိန္း တည္ေဆာက္ရန္အတြက္ ျပည္တြင္း၊ ျပည္ပ ကုမၸဏီမ်ား ကို တင္ဒါေခၚယူႏိုင္ရန္ အႀကိဳအရည္အခ်င္း စစ္ေဆးမႈ ျပဳလုပ္ခဲ့ၿပီး အဆိုပါ စစ္ေဆးမႈေအာင္ျမင္သည့္ ကုမၸဏီခုနစ္ခုအား ေလဆိပ္တည္ေဆာက္ရန္ တင္ဒါေခၚယူခဲ့ၿပီး ျဖစ္သည္။
အဆိုပါ ကုမၸဏီခုနစ္ခုမွာ ႏိုင္ငံအသီးသီးမွကုမၸဏီမ်ား ပူးေပါင္းဖဲြ႕စည္းထားေသာ Consortium အဖဲြ႕ အစည္း ခုနစ္ခု ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ညႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ ဦးတင္ႏိုင္ထြန္းကပင္ “အႀကိဳအရည္အခ်င္း စစ္ေဆးမႈေအာင္ျမင္ထားတဲ့ ကုမၸဏီ ခုနစ္ခုစလံုးက သတ္မွတ္ လိုအပ္ခ်က္ေတြနဲ႔ ျပည့္စံုၿပီးသား ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ဆံုးအဆင့္ တင္ဒါတင္ျပတဲ့ ဒီဇိုင္းပံုစံနဲ႔ ကုန္က်စရိတ္တြက္ခ်က္တင္ျပမႈေတြကို အေျခခံံၿပီး စိစစ္ေရြးခ်ယ္သြားမွာပါ” ဟု ေျပာသည္။
အဆိုပါ ကုမၸဏီခုနစ္ခုအနက္ ေနာက္ဆံုးအဆင့္ တင္ဒါေအာင္ျမင္သည့္ ကုမၸဏီတစ္ခုကို ေရြးခ်ယ္ ၍ ေလဆိပ္တည္ေဆာက္ေရး လုပ္ငန္းမ်ား လုပ္ကိုင္ခြင့္ျပဳမည္ ျဖစ္သည္။
ယင္းသို႔ တည္ေဆာက္ခြင့္ျပဳရာတြင္ ေလဆိပ္တည္ေဆာက္ခြင့္ရရွိသည့္ ကုမၸဏီႏွင့္ ေလေၾကာင္း ပို႔ေဆာင္ေရး ညႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာနတို႔ အၾကား BOT စနစ္၊ Joint Venture စနစ္မ်ားျဖင့္ စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဆို လုပ္ကိုင္သြားမည္မဟုတ္ဘဲ PPP (Public, Privite, Partnership) စနစ္ျဖင့္ လုပ္ကိုင္သြားမည္ဟု သိရသည္။
ယခု ဟံသာ၀တီေလဆိပ္သစ္ တည္ေဆာက္ေရးလုပ္ငန္းကို ၂၀၁၃ ခုႏွစ္၊ ဇူလိုင္ ၁ ရက္ စတင္ ရမည္ျဖစ္ၿပီး ၂၀၁၇ ဒီဇင္ဘာ ၃၁ ရက္တြင္ အၿပီးသတ္တည္ေဆာက္ကာ ၂၀၁၈ ခုႏွစ္ ဇန္န၀ါရီတြင္ စတင္အသံုးျပဳမည္ ျဖစ္သည္။
လက္ရွိအသံုးျပဳေနေသာ ရန္ကုန္အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္သည္ လာမည့္သံုးႏွစ္အၾကာတြင္ ခရီးသည္ ၀င္ထြက္မႈ ရွစ္သန္းအထိ တိုးတက္လာခ်ိန္တြင္ ယခုဟံသာ၀တီ ေလဆိပ္ကို စတင္အသံုးျပဳႏိုင္ရန္ တည္ေဆာက္ျခင္းလည္း ျဖစ္သည္။
အဆိုပါ ဟံသာ၀တီေလဆိပ္သစ္ တည္ေဆာက္ရာတြင္ အဆင့္ ၃ ဆင့္ ခဲြျခားသတ္မွတ္ထားၿပီး ပထမ အဆင့္တြင္ ေပ ၁၂၀၀၀ ရွိေျပးလမ္း တစ္ခုႏွင့္ ခရီးသည္ ၁၂ သန္း အသံုးျပဳႏိုင္မည့္ ေလဆိပ္ အေဆာက္
အအံုႏွင့္ ေလဆိပ္ Facilities မ်ား၊ ဒုတိယ အဆင့္တြင္ ခရီးသည္ ၁၅ သန္း အသံုးျပဳႏိုင္ မည့္ ေလဆိပ္အေဆာက္အအံုႏွင့္ ေလဆိပ္ Facilities မ်ား၊ တတိယအဆင့္ ေနာက္ထပ္ ၁၀ ႏွစ္ၾကာ ျမင့္ခ်ိန္တြင္ ခရီးသည္၀င္ထြက္မႈ ၂၅ သန္းအထိ တိုးတက္လာခဲ့ပါက ေျပးလမ္းႏွင့္ ေလဆိပ္ အေဆာက္အအံုမ်ား ထပ္မံတိုးခ်ဲ႕ ေဆာက္လုပ္သြားရန္ စီစဥ္ထားေၾကာင္း သိရသည္။
ယခု ဟံသာ၀တီေလဆိပ္သစ္ တည္ေဆာက္မည့္ ေျမေနရာသည္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွ မိုင္ ၅၀ ခန္႔ကြာေ၀းၿပီး ပဲခူးၿမိဳ႕၏ အေနာက္ဘက္ ၂ မိုင္ အကြာတြင္ တည္ရွိသည္။
ယင္းေျမေနရာသည္ ဒုတိယကမၻာစစ္အတြင္းက ဂ်ပန္စစ္ေလယာဥ္မ်ား ပ်ံသန္းဆင္းသက္ အသံုးျပဳရန္ တည္ေဆာက္ခဲ့သည့္ေလယာဥ္ကြင္းေဟာင္း ေနရာတစ္ခုျဖစ္ၿပီး မေလးရွားႏိုင္ငံအေျခစိုက္ ကုမၸဏီ တစ္ခုမွလုပ္ငန္း လုပ္ကိုင္ႏိုင္မႈ အေျခအေနရွိ-မရွိ ေလ့လာ ဆန္းစစ္ကာ ေရြးခ်ယ္အတည္ျပဳ ေပးခဲ့ သည့္ေနရာ တစ္ခုလည္း ျဖစ္သည္။
ယခုေနရာတြင္ ကိုရီးယားႏိုင္ငံ Archon & Interregional Inv estment Limited မွ အျပည္ျပည္ ဆိုင္ရာ ေလယာဥ္ကြင္းႏွင့္ ေလဆိပ္တည္ေဆာက္ရန္ ၁၉၉၄ ခုႏွစ္ မတ္ ၂၁ ရက္ေန႔က လုပ္ငန္း မ်ား ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ရန္ ပႏၷက္တင္ အခမ္းအနား ျပဳလုပ္ခဲ့ၿပီး အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ တည္ေဆာက္ေရး လုပ္ငန္းမ်ား ရပ္ဆိုင္းသြားခဲ့ရသည္။
Eleven Media Group
No comments:
Post a Comment