စီအင္န္ဂ်ီ ရရွိသည့္ပမာဏမေလာက္ငသျဖင့္ အစားထိုးယာဥ္သစ္မ်ား ခရီးသည္ေျပးဆြဲႏိုင္မႈ မရွိေၾကာင္း ေမတၱာလိႈင္းေမာ္ေတာ္ယာဥ္ အသင္းမွ သိရသည္။
ယာဥ္အို၊ ယာဥ္ေဟာင္း အပ္ ႏွံၿပီး တင္သြင္းလာေသာ အစား ထိုးယာဥ္မ်ားကို မူလယာဥ္၏ စီအင္န္ဂ်ီ Capacity ထက္ပိုမို ေသာ
စီအင္န္ဂ်ီ ၆ဝ၅ လီတာေပးျခင္းေၾကာင့္ ယာဥ္သစ္မ်ား အစားထိုးတင္သြင္းလာေၾကာင္း၊ သို႔ေသာ္ စြမ္းအင္ဝန္ႀကီးဌာနမွ ေဖေဖာ္ဝါရီ ၁၄ ရက္တြင္ မူလယာဥ္ေဟာင္းရွိ စီအင္န္ဂ်ီ Capacity အတိုင္းသာ
ေပးသြားမည္ ျဖစ္ၿပီးပိုေနေသာ စီအင္န္ဂ်ီအိုးမ်ားကို ျဖဳတ္ထားရန္မထသ(ဗဟို)သို႔ ၫႊန္ၾကားလာေၾကာင္း၊ ယင္းအေၾကာင္းအရာမ်ားကို ႀကိဳတင္အသိေပးျခင္းမ်ိဳးမရွိဘဲ ေဖေဖာ္ ဝါရီ ၁၅ ရက္မွသာ မထသ(ဗဟို) မွတစ္ဆင့္ သိရွိရျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ေမတၱာလိႈင္း ေမာ္ေတာ္ယာဥ္အသင္းမွ မန္ေနဂ်င္း ဒါ႐ိုက္တာ ဦးေက်ာ္သီဟက ''အရင္ယာဥ္အို၊ ယာဥ္ေဟာင္း အတိုင္း စီအင္န္ဂ်ီ ၂ဝဝ၊ ၂၈ဝ၊ ၃ဝဝ လီတာ ေပးရင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အစားထိုးဝယ္ယူတင္
သြင္းထားတဲ့ ယာဥ္သစ္ေတြအေနနဲ႔ ဘယ္လိုမွ ေျပးဆြဲလို႔ မရဘူး။
အခုေျပးဆြဲမယ့္ယာဥ္ေတြရဲ႕ လမ္း ေၾကာင္းကလည္း ရွည္တယ္။ အဲဒီ စီအင္န္ဂ်ီပမာဏက အသြား အျပန္ ခရီးတစ္ေခါက္နဲ႔ေတာင္မညီမွ်ပါဘူး။ အဲဒီအတြက္ ကြၽန္ ေတာ္တို႔ ေမတၱာလိႈင္းယာဥ္သစ္ ေတြ ထပ္မံေျပးဆြဲႏိုင္ျခင္း မရွိပါ ဘူး'' ဟု ေျပာသည္။
အဆိုပါကုမၸဏီမွေမတၱာလႈိင္း (၁) ယာဥ္လိုင္းအတြက္ စီအင္န္ဂ်ီ ၆ဝ၅ လီတာရရွိရန္ စီးေရ ၂ဝ ျဖင့္ ခရီးသည္ ေျပးဆြဲေပးမႈရွိေၾကာင္း၊ ထပ္မံေျပးဆြဲမည့္ ေမတၱာလိႈင္း ၂၊ ၃၊ ၄ မွ ယာဥ္စီးေရ စုစုေပါင္း ၇ဝ
မွာမူလယာဥ္အို၊ ယာဥ္ေဟာင္း စီအင္န္ဂ်ီ Capacity ေၾကာင့္ ေျပးဆြဲႏိုင္ျခင္း မရွိေၾကာင္း၊ ၎ယာဥ္မ်ား ေျပးဆြဲရန္ စီစဥ္ထားသည့္လမ္းေၾကာင္းမ်ားမွာ အေရွ႕ဒဂံု (ေက်ာက္လမ္းဆံု)မွ လမ္းမေတာ္ က်ံဳးႀကီး၊အေရွ႕ဒဂံု(ေက်ာက္လမ္း ဆံု)မွ လိႈင္သာယာ ဒဂံုဧရာအေဝး ေျပးႏွင့္ လိႈင္သာယာ (တူးေခ်ာင္း)မွ သာေကတ(အဝိုင္း)ထိ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
အဆိုပါ ယာဥ္လိုင္းမွ ယာဥ္ပိုင္ရွင္ ဦးေနဝင္းက''ကြၽန္ေတာ္တို႔ ယာဥ္သစ္ေတြဝယ္တယ္ဆိုတာက ပိုက္ဆံရွိလို႔ ဝယ္ယူခဲ့တာ မဟုတ္ဘူး။ ကုမၸဏီကေန ဘဏ္နဲ႔ခ်ိတ္ဆက္ၿပီး ဝယ္ယူခဲ့တာ။ ေျပးဆြဲႏိုင္
မႈမရွိရင္လည္း စာခ်ဳပ္အရဘဏ္ကို လစဥ္ေၾကးသြင္းေငြ ၉ သိန္း ၂ ေသာင္းနဲ႔ သြင္းလာခဲ့တာ ၃ လရွိပါၿပီ။ အခုလိုသာဆက္ၿပီး ခရီးသည္ေျပးဆြဲမႈမရွိရင္ လစာေပးစနစ္နဲ႔ ေခၚယူထားတဲ့ ယာဥ္ လုပ္သားေတြအတြက္လည္း အာ မခံခ်က္ မရွိေတာ့ဘူး''ဟု ေျပာ သည္။
ယခုႏွစ္ ဇန္နဝါရီလမွ စကာ ေမတၱာလိႈင္း ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ အသင္းမွ ယာဥ္လုပ္သား ၅၃၅ ဦးကို လစာေပးစနစ္ျဖင့္ ေခၚယူ ကာ ခန္႔ထားေပးခဲ့ၿပီး ယာဥ္ေျပးဆြဲႏိုင္မႈ မရွိျခင္းေၾကာင့္ တစ္ ေန႔လွ်င္ ခရီးစရိတ္အေနျဖင့္က်ပ္ ၂ဝဝဝ သာေပးႏိုင္ေၾကာင္း၊ ယာဥ္ေမာင္း တစ္ဦးလွ်င္ လစာ က်ပ္ ၄ သိန္း ၅ ေသာင္း၊ ယာဥ္ ေနာက္လိုက္တစ္ဦးလွ်င္ ႏွစ္သိန္း ႏွစ္ေသာင္း ငါးေထာင္က်ပ္ျဖင့္ ေခၚယူထားၿပီး ယာဥ္ေျပးဆြဲမွ သာလွ်င္လစာေငြကို ေပးမည္ျဖစ္ ေၾကာင္း ယင္းကုမၸဏီမွ သိရ သည္။
အစားထိုးေျပးဆြဲမည့္ ယာဥ္ သစ္မ်ားအေနျဖင့္ စီအင္န္ဂ်ီ ၆ဝ၅ လီတာရရွိမွသာ အသြား အျပန္ ေလးေခါက္ေျပးဆြဲႏိုင္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အကယ္၍ မူလ စီအင္န္ဂ်ီလီတာအတိုင္း ေျပးဆြဲ မည္ဆိုပါက စီအင္န္ဂ်ီ မေလာက္ ငမႈေၾကာင့္ လမ္းေပၚတြင္ ယာဥ္ရပ္နားရျခင္းမ်ားေၾကာင့္ ယာဥ္ လမ္းေၾကာ ပိတ္ဆို႔မည့္ အေနအထားမ်ားရွိေၾကာင္း ၎တို႔က သံုးသပ္သည္။
Popular Myanmar News Journal
No comments:
Post a Comment