ပစ္ကပ္ထရပ္ကားမ်ားတင္သြင္းရာတြင္ လူစီးယာဥ္အုုပ္စုုမွ လုုပ္ငန္း သံုုးယာဥ္အုုပ္စုုသိုု႕ ေၿပာင္းလဲတင္သြင္းခြင့္ၿပဳလုုိက္သၿဖင့္ ပစ္ကပ္ ထရပ္ ကားမ်ားကိုု သက္သာေသာအခြန္ႏွဳန္းထားၿဖင့္ တင္သြင္းႏိုုင္ၿပီ ၿဖစ္ေၾကာင္းစီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး၀န္ၾကီးဌာနမွ အရာရွိ တစ္ဦး က ၿမန္မာ့အလင္းသိုု႕ေၿပာၾကားသည္။
"ပစ္ကပ္ထရပ္ကား (Pick-up truck) ကားမ်ားကိုု ယခင္က လူစီးယာဥ္ အုုပ္စုုထဲမွာပါတဲ့အတြက္ အခြန္ကိုု ၈၀ ရာခိုုင္ႏွဳန္းသတ္မွတ္ေကာက္ခံ ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အခ်ိဳ႕ပစ္ကပ္ေတြက အိမ္သံုုးေစ်းႏွဳန္းၿမင့္ ကားေတြမဟုုတ္ဘဲ လုုပ္ငန္းသံုုး ယာဥ္ေတြၿဖစ္ေနတဲ့အတြက္ကညနနဲ႕ ညွိႏွဳိင္းၿပီး လုုပ္ငန္းသံုုးယာဥ္အုုပ္စုုထဲကိုု ထည့္ေပးလိုုက္ပါတယ္။ ဒီလုုိ အုုပ္စုုေၿပာင္းထည့္ေပး လိုုက္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ပစ္ကပ္ထရပ္ကားေတြ တင္သြင္းရာမွာ လည္းလုုပ္ငန္း ဆိုုင္ရာယာဥ္ေတြ တင္သြင္းတဲ့ အခြန္ႏွဳန္းထားအတိုုင္း ငါးရာခိုုင္ႏွဳန္းသာ ေကာက္ခံမွာၿဖစ္ပါတယ္ " ဟုု စီးပြားေရး ႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး ၀န္ၾကီးဌာနမွ ဒုုတိယညႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ ဦးေက်ာ္မင္းႏိုုင္ ကေၿပာ ၾကားသည္။
မတ္ ၁ရက္မွစၿပီး ပစ္ကပ္ထရပ္ကားမ်ားကိုု တင္သြင္းရာတြင္ စီးပြားေရးလုုပ္ငန္းသံုုးယာဥ္မ်ား တင္သြင္းသည့္ အခြန္ႏွဳန္းထားအတိုုင္း ငါးရာခိုုင္ႏွဳန္း သာ ေကာက္ခံေပးလ်က္ရွိေၾကာင္း ၄င္းက ဆက္လက္ေၿပာၾကားသည္။
ပစ္ကပ္ထရပ္ကားမ်ား အခြန္ႏွဳန္းထားမ်ားသက္သာစြာ တင္သြင္းႏိုုင္မည္ၿဖစ္ေသာ္လည္း တံခါးေပါက္ႏွစ္ေပါက္ပါ ပစ္ကပ္ကားမ်ားသာ ငါးရာခိုုင္ႏွဳန္း ၿဖင့္တင္သြင္းခြင့္ ၿပဳလိမ့္မည္ၿဖစ္ေၾကာင္း ၊ တံခါးေပါက္ေလးေပါက္ပါ ကားမ်ားမပါ၀င္ေၾကာင္းသိရသည္။
လက္ရွိ ဂ်ပန္ထုုတ္ပစ္ကပ္ထရပ္ကားအသစ္စက္စက္တစ္စီးလ ွ်င္ေစ်းကြက္တြင္ အေမရီကန္ေဒၚလာ ၁၅၀၀၀ မွ ၁၇၀၀၀ ၾကားေစ်းရွိေၾကာင္းကားတင္သြင္းေရာင္းခ်သူ တစ္ဦးက ေၿပာၾကားသည္။
ထိုုသိုု႕ ပစ္ကပ္ထရပ္ကားမ်ားအခြန္ႏွဳန္းသက္သာစြာ တင္သြင္းလာႏိုုင္သၿဖင့္ ပစ္ကပ္ထရပ္ကားမ်ားေစ်းႏွဳန္း က်ဆင္း လာႏိုုင္ေၾကာင္း စီးပြားေရးကၽြမ္းက်င္သူမ်ားက ခန္႕မွန္းေၿပာၾကားလ်က္ရွိသည္။
တကၠစီယာဥ္မ်ား၊ ဘတ္စ္ကားမ်ား၊ ကုုန္ပစၥည္းတင္ထရပ္ကားမ်ားကိုုစီးပြားေရးလုုပ္ငန္းသံုုးယာဥ္အၿဖစ္ သတ္ မွတ္ၿပီး အခြန္ငါးရာခိုုင္ႏွဳန္းၿဖင့္ တင္သြင္းခြင့္ၿပဳထားသည္။ သိုု႕ရာတြင္ အိမ္စီးေမာ္ဒယ္ၿမင့္ ကားမ်ားကိုု တင္သြင္းရာတြင္ အခြန္ ၈၀ ရာခိုုင္ႏွဳန္း ၀န္းက်င္ေကာက္ခံေၾကာင္းသိရသည္။
သတင္း-ေမာင္ေႏြသစ္
ၿမန္မာ့အလင္းသတင္းစာ (မတ္လ-၁၀,၂၀၁၃)
Credit: ၿမန္မာ့အလင္းသတင္းစာ
TechSpace Journal
No comments:
Post a Comment