Monday, September 3, 2012

ကေနဒါ တိုရန္တိုတြင္ ရခိုင္ကိစၥ ဆႏၵျပပြဲႏွင့္ ပတ္သက္ျပီး ဆက္္သြယ္ေမးျမန္းခ်က္


စက္တဘၤာလ (၁) ရက္ေန႕ ေန႕လည္ ၁ နာရီခန္႕မွာ ျမန္မာႏိုင္ငံသား အေယာက္ (၈၀) ခန္႕ကေနဒါ ႏိုင္ငံ တုိရန္တို ျမိဳ႕က အထင္ကရ ေနရာ (၂) ခုမွာ ဆႏၵေဖၚထုတ္ပြဲ တစ္ခုကို ျပဳလုပ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒီဆႏၵျပပြဲကို ဦးေဆာင္ ျပဳလုပ္သူေတြထဲက တစ္ဦး ျဖစ္တဲ့ ထား၀ယ္ အမ်ိဳးသား  ကုိေအာင္မိုးကို ဆႏၵျပပြဲနဲ႕ ပတ္သက္ျပီး ေမးျမန္းၾကည့္တဲ့ အခါ သူက အခုလို ေျဖၾကား ေျပာဆိုသြားပါတယ္။

ေမး- ျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ ေနရာက စျပီး အရင္ ေျပာျပပါလား။

-      ေနရာက က်ေနာ္တို႔ ႏွစ္ေနရာ (၂) ခုမွာ ျပဳလုပ္ခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္၊ တစ္ခုက တိုရန္တို  စတား သတင္းစာတိုက္နဲ႕ ေနာက္တစ္ခုက ျပည္နယ္၀န္ၾကီး ရံုးေပါ့ အဲဒီမွာ က်ေနာ္တို႔ ဆႏၵျပၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္၊
ေမး-  ဆႏၵျပရတဲ့ အေၾကာင္းရင္းေလး သိပါရေစ။
-      က်ေနာ္တို႔ ဒီ တိုရန္တိုၿမိဳ႕မွာ ရိုဟင္ဂ်ာ အမည္ခံထားတဲ့ လူေတြနဲ႔ ေနာက္ ဒီက ဗမာ မူဆလင္အသင္းေတြနဲ႕  ဒီက ကေနဒီယန္ မူဆလင္ အသင္းေတြက ပူေပါင္း ၿပီးေတာ့ ဆႏၵျပပြဲ ႏွစ္ခါလုပ္တယ္။ ႏွစ္ခါ လုပ္ပီးေတာ့ ေနာက္ပိုင္းမွာ တိုရန္တို သတင္းစာကေန  သူတို႔ ဆီကရတဲ့ အိမ္္ေဖၚေမးရွန္း (သတင္းအခ်က္အလက္) ေတြနဲ႔  ေဆာင္းပါး ႏွစ္ခု ထြက္လာ ပါတယ္။ အဲဒီေဆာင္းပါးေတြက သူတို႔ တစ္ဖက္သတ္ သတင္း အမွားေတြကို ေရးထားတာ က်ေနာ္တို႔ ေတြ႔တယ္။  ေနာက္တစ္ခုက ဒီသတင္းစာရဲ႕အာေဘာ္အရ က်ေနာ္တို႔ ဒီတိုရန္တိုၿမိဳ႕ေန လူေတြ အထဲမွာ ဗမာ ကြန္ျမဴနတီ (ျမန္မာ မိသားစု အသိုင္းအ၀ိုင္း)ေရာ ကေနဒီယန္ ကြန္ျမဴနတီ အထဲမွာေရာ ဟုိဟာေတြ မလိုလားအပ္တဲ့ ျပႆနာေတြ ျဖစ္လာတယ္။ အထင္အျမင္ေတြ လႊဲလာတာကို ေတြ႕ရတယ္။ အျဖစ္မွန္ကို မသိတဲ့အခါ က်ေတာ့ က်ေနာ္တို႕ အေပၚ တမ်ိဳးျမင္ေနၾကတယ္။ အဲဒီေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ဗမာ ကြန္ျမဴနတီ အေနနဲ႔ ဒီမွာေနတဲ့ လူေတြ အေနနဲ႔ေပါ့ ျဖစ္ရပ္မွန္ကို သိရွိေအာင္ က်ေနာ္တို႔က သူတို႔ကို တန္ျပန္ၿပီးေတာ့ ဆႏၵျပတဲ့ ပံုစံမ်ိဳးနဲ႕ ျပဳလုပ္ ရတာ ျဖစ္ပါတယ္။
ေမး- အဲဒီ ဆႏၵျပပြဲ႔မွာ ဘာေတြကို ေတာင္းဆိုမႈေတြ လုပ္ခဲ့ပါသလဲ။
-      က်ေနာ္တို႔ အဓိက ေတာင္းဆိုတာကေတာ့ တိုရန္တို စတားကို ေတာ္ၾကာေျပာသလို ေပါ့ေနာ္ ဒီ မဟုတ္မမွန္ သတင္းေတြကို မသံုးဖို႕နဲ႔ အဲဒီက တကယ္လို႕  Publish လုပ္မယ္ ထုတ္မယ္ဆိုရင္ က်ေနာ္တို႕ ဆိုက္ကိုလည္း ေမးၾကည့္ေပါ့။ အဲဒီ တာ၀န္ရွိတဲ့ သူတစ္ေယာက္နဲ႕ က်ေနာ္တို႔ ေတြ႔ခဲ့တယ္။ က်ေနာ္တို႕ဆီက ေတာင္းဆိုတဲ့ အိတ္ဖြင့္ေပးစာကို ေပးျဖစ္တယ္။  ေနာက္သူတို႔ႏွင့္လည္း ေသေသခ်ာခ်ာ ေဆြးေႏြးျဖစ္ခဲ့တယ္။ ျပည္နယ္ ၀န္ၾကီးရံုးေရွ႕မွာ Member of Parliament ေပါ့ ကေနဒါ ပါလီမန္ အမတ္တစ္ေယာက္ ေရာက္လာၿပီးေတာ့  က်ေနာ္တို႔ အားေပး စကားေတြေျပာတယ္။ က်ေနာ္တို႔ ဒီလိုဆႏၵျပတဲ့ဟာကို ေလးစားတယ္ဆိုတာကိုေျပာပါတယ္။
ေမး- အခုလိုဒီလိုေျပာတဲ့အတြက္ေတာ့ သတင္းစာတိုက္က ဘာေတြေျပာပါသလဲ။
-      သတင္းစာတိုက္ကေတာ့ ေနာက္ပိုင္းက်ရင္ သူတို႔ က်ေနာ္တို႕ဘက္ကိုလည္း ဆက္သြယ္ ပါမယ္လို႕ ေျပာလာပါတယ္၊ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ဒီ ကေနဒါႏိုင္ငံမွာ ဆိုရင္ သတင္းစာ လြတ္လပ္ခြင့္ေတာ့ရွိတယ္။ ခုနားကေျပာသလို သတင္းစာ လြတ္လပ္ခြင့္မွာ  မဟုတ္မမွန္ သတင္းေတြ ထုတ္လြင့္ၿပီးေတာ့ ျပည္သူေတြကို အေႏွာင့္အယွက္ ျဖစ္လာေစတဲ့ ဟာေတြ ျဖစ္လာရင္ က်ေနာ္တို႔အေနနဲ႕ တရားစြဲလို႔ရတယ္ဆိုတာ သူတို႔သိတယ္ေလ။  က်ေနာ္တို႔ အဲဒါေတြကို ေထာက္ျပ ျဖစ္တယ္။ အဲဒါကို သူတို႕ သေဘာေပါက္တယ္။ ေနာက္ေနာင္မွာ ႏွစ္ဘက္ကို နားေထာင္ပါ့မယ္။ က်ေနာ္တို႕ကို ဆက္သြယ္ပါမယ္လို႕ ေျပာပါတယ္။
ေမး- မေန႕ကဘယ္အခ်ိန္မွာသြားၿပီးေတာ့ ဆႏၵျပတာပါလဲ။ စုစုေပါင္း အခ်ိန္ဘယ္ေလာက္ၾကာပါလဲ။
-      ၁ ရက္ေန႔ အဲဒီ တစ္နာရီေလာက္မွာ အဲဒီ တိုရန္တို စတား သတင္းစာတိုက္ေရွ႕မွာ က်ေနာ္တုိ္႕ ဆႏၵျပတယ္။ ေနာက္ ၄၅ မိနစ္ေလာက္ လမ္းေလွ်ာက္ၿပီးေတာ့ သြားရတဲ့ Queen’s Park  အဲဒီမွာ ၂ နာရီ၀န္းက်င္ေလာက္  ထိုင္ဆႏၵျပတယ္။ ၄ နာရီ၀န္းက်င္ေလာက္မွ ၿပီးသြားပါတယ္။

From: ရခုိင္သတင္း

No comments:

Post a Comment